Od momentu opublikowania pierwszych zapowiedzi gry, do momentu pojawienie się jej na półkach sklepowych mija długi okres. Dodatkowo producenci gier w ostatnim czasie nagminnie przesuwają terminy premier.

Data dodania: 2010-03-10

Wyświetleń: 1970

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Obecnie w branży gier komputerowych można zaobserwować dziwną rozbieżność miedzy zapowiadaną datą premiery gry, a faktyczną data premiery. Sytuacja taka może wynikać, z co najmniej dwóch powodów:

1. Niedoszacowanie projektów

Gra komputerowa, tak jak inne projekty w branży informatycznej, charakteryzuje się dużym ryzkiem projektowym.  Na powodzenie całego projektu ma wpływ wiele przeciwstawnych czynników. Z jednej strony mamy presję czasu i minimalizacji kosztów, z drugiej zapewnienie wysokiej jakości produktu końcowego. Planowana data premiery gry komputerowej oddala się gwałtownie wraz z występowaniem w projekcie bugów. Także beta-testy mogą wydłużyć proces pracy nad grą.

2. Celowe zabiegi marketingowe

Czasem zdarza się także, że premiera gry jest celowo przesuwana. Zamiast oczekiwanego produktu otrzymujemy kolejną porcje zapowiedzi gry. Takie działanie, jeśli jest prowadzone z głową może mieć pozytywny wpływ na sprzedaż gry. O grze się mówi, atmosfera wokół produkcji jest podgrzewana. Gracze otrzymują z reguły cały zbiór różnych mediów:

0 Ocena

Co o tym sądzisz?

Zaloguj się aby dodać komentarz

Ten artykuł został pobrany na poniższe strony:

http://www.katalog.webix.pl
http://www.freezonex.eu
http://grynapcitelefon.blogspot.com/
Podobne artykuły
Marki czy produkty?

Marki czy produkty?

Marka czy produkt? Jak je czasami rozgraniczyć? To marki nadają produktom odpowiednią jakość i rangę. Ale przecież zdarza się, że niektóre firmy upadają, a ich produkty przejmują inni, nadając im swój znak firmowy. A mimo to nadal są one gwarancją stabilności.