Obecnie w branży gier komputerowych można zaobserwować dziwną rozbieżność miedzy zapowiadaną datą premiery gry, a faktyczną data premiery. Sytuacja taka może wynikać, z co najmniej dwóch powodów:
1. Niedoszacowanie projektów
Gra komputerowa, tak jak inne projekty w branży informatycznej, charakteryzuje się dużym ryzkiem projektowym. Na powodzenie całego projektu ma wpływ wiele przeciwstawnych czynników. Z jednej strony mamy presję czasu i minimalizacji kosztów, z drugiej zapewnienie wysokiej jakości produktu końcowego. Planowana data premiery gry komputerowej oddala się gwałtownie wraz z występowaniem w projekcie bugów. Także beta-testy mogą wydłużyć proces pracy nad grą.
2. Celowe zabiegi marketingowe
Czasem zdarza się także, że premiera gry jest celowo przesuwana. Zamiast oczekiwanego produktu otrzymujemy kolejną porcje zapowiedzi gry. Takie działanie, jeśli jest prowadzone z głową może mieć pozytywny wpływ na sprzedaż gry. O grze się mówi, atmosfera wokół produkcji jest podgrzewana. Gracze otrzymują z reguły cały zbiór różnych mediów: