Data premiery gry nie jest jeszcze ostatecznie ustalona, ale wiadomo, że nastąpi w roku 2010. Natomiast 25 i 25 marca powinniśmy uzyskać więcej informacji na temat Wiedźmina 2. W tych dniach właśnie odbędzie się CD Projekt Conference Spring 2010, na której firma oprócz prezentacji strategicznych planów, ma zaprezentować swoją flagową produkcję.
Jak do tej pory mamy sporo nieoficjalnych informacji odnośnie Wiedźmina 2, które zostaną potwierdzone podczas konferencji.
1. Wiedźmin 2 będzie krótszy od swojego poprzednika
Tendencje do skracania gameplay obserwujemy u wszystkich producentów gier. Gry stają się bardziej skoncentrowane, intensywne, a przez co krótsze. Podobnie będzie z nowym Wiedźminem. Twórcy zapewniają, że nie będzie to gra na jeden wieczór, ile zatem godzin zabawy możemy spodziewać się? Biorąc pod uwagę, że w pierwszego Wiedźmina grało się co najmniej 80 godzin według mnie długość nowej odsłony kształtować się będzie w okolicach 40 godzin.
2. Więcej mini gier
Podczas przemierzania świata Wiedźmina stworzonego przez CDP można było oprócz głównej rozgrywki pograć w mini gry (np. walka na pięści albo gra w kości). Twórcy w Wiedźminie 2 nie rezygnują z mini gier, co więcej obiecują, że zostaną wprowadzone nowe, a wszystkie stare zostaną napisane od nowa, tak aby wyeliminować wszelkie bugi.
3. Muzyka
Pewne jest, że nowy Wiedźmin promowany będzie przez piosenkę znanego zespołu. Przypomnijmy, że do promocji pierwszej części Witcher’a CDP użyło utworu „Sword of Witcher” zespołu Vader. Na zapowiadanej konferencji twórcy gry ujawnią prawdopodobnie więcej szczegółów.
Na chwilę obecną nie jest do końca jasne, kto odpowiadał będzie za ścieżkę dźwiękową do nowego Wiedźmina. Adam Skorupa nie jest już stacjonarnym pracownikiem CDP, ale jego autorstwa ścieżki dźwiękowej i tak wykluczyć nie można.
4. Nowy silnik, nowe możliwości
Jedną z najbardziej istotnych zmian, będzie wprowadzenie w Wiedźminie 2 autorskiego silnika graficznego. Poprzedni gra oparta była o zmodyfikowany silnik Aurora, co powodował wiele ograniczeń. Chyba wszyscy gracza pamiętają problem z koniecznością omijania niskich płotków. W dwójce, jak zapewniają twórcy Wiedźmin będzie potrafił skakać. Nie oznacza to, że będzie zwinny niczym bohater z Assassin’s Creeda, ale to i tak duży postęp w stosunku do jedynki.
Graficznie gra prezentuje się zdecydowanie lepiej, ale na więcej szczegółów musimy poczekać do planowanej na koniec marca konferencji.
Fallout 2 to gra, która, mimo swoich ograniczeń technologicznych z końca lat 90., zapisała się na stałe w historii jako jedna z najważniejszych produkcji RPG. Jej unikalne połączenie surowej grafiki, czarnego humoru i niesamowitej swobody w podejmowaniu decyzji do dziś przyciąga rzesze fanów. Dzięki oddaniu społeczności graczy, gra przeżywa renesans, będąc przerabiana na nowoczesne silniki graficzne, takie jak ten znany z Fallout 4. Co sprawia, że Fallout 2 jest tak wyjątkowy i nieśmiertelny?