Możesz uwielbiać Google albo go nienawidzić - jako użytkownik, konsument, webmaster, programista, biznesmen. Cokolwiek jednak nie sądzisz, Google dostarcza właścicielom biznesów (nie tylko internetowych!) mnóstwa bardzo ciekawych informacji w prosty i przystępny sposób.

Data dodania: 2010-03-03

Wyświetleń: 3030

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Google w 1998 roku

Informacji które mogą sprawić że biznes się rozwinie albo upadnie. Że konkurencja będzie przed Tobą albo Ty przed nimi. Że poznasz potrzeby klientów zanim ktokolwiek inny na rynku albo obudzisz się z ręką w nocniku. Lubisz tracić pieniądze i klientów? Na pewno nie. Więc poznaj tych 5 darmowych narzędzi od Google. Zapisz się na darmowy kurs albo szkolenie - i przeczytaj ten artykuł do końca.

Dla kogo narzędzia Google?

Nie ważne w jakiej branży działasz, online czy offline - narzędzia Google są dobre dla każdego. Bo każdy, Ty też, aby zapewnić sobie lepszy widok na rynek musisz być z nim na bieżąco. Najlepiej krok przed klientem i kilometr przed konkurencją. Musisz więc poznać kilka darmowych i bardzo użytecznych narzędzi stworzonych przez tego giganta internetowego. Twój rynek przecież ciągle się zmienia i ciągle musisz zadawać pytania co się dzieje w Twojej branży, z Twoimi klientami i ich pieniędzmi. Oto 5 narzędzi które Ci w tym wszystkim pomogą.

Narzędzie nr 1 - podpowiedzi wyszukiwania

Gdy wpiszesz w okienko wyszukiwarki jakiś wyraz rozwija się lista z podpowiedziami oraz ilością wyników na ten temat. Np. gdy wpiszesz "książka" zobaczysz poniżej "książka telefoniczna", "książka telefoniczna osób prywatnych", "książka kucharska" oraz liczbę wyników (stron) na temat tego słowa kluczowego. Zanotuj te frazy w notepadzie, użyjesz ich w następnym narzędziu o którym za chwilę Ci powiem. Gdy wpiszesz już to słowo - w naszym przykładzie "książka" i naciśniesz Enter - zobaczysz listę wyników. Przwiń ją na sam dół a tam zobaczysz "Wyszukiwania podobne do "książka"" - zanotuj również i te sugestie. Te słowa pokazują Ci jakie rzeczy interesują jeszcze internautów którzy wpisali słowo "książka". Poszukaj tam Swojej niszy.

Jakiś czas temu Google uruchomiło coś co po polsku przetłumaczono jako "Koło informacji" (niespecjalnie mi się to tłumaczenie podoba, angielska wersja tzn. "Wonder wheel" lepiej oddaje sens tego narzędzia). Gdy wpiszesz "książka" do wyszukiwarki i naciśniesz Enter to gdy pojawią się wyniki, po lewej, na górze zobaczysz "Pokaż opcje" a tam, w bocznym panelu będzie "Koło informacji". Wtedy zobaczysz swoją frazę jako mapę myśli która linkuje do związanych z nim słów kluczowych. Kiedy sobie poklikasz po tych mapach myśli utworzy Ci się całkiem zgrabny pogląd na to co chcesz zanalizować oraz na relacje między słowami. To zachowaj dla Siebie, tworząc mapę po której możesz się poruszać niczym klient, który szuka czegoś "wokół" konkretnego słowa.

Narzędzie nr 2 - Narzędzie Adwords Propozycji Słów Kluczowych

Wiesz na pewno jak ważne są słowa kluczowe. Promując się na właściwe szybciej trafisz do klientów. Dzięki temu narzędziu możesz sprawdzić jakich słów kluczowych i fraz ludzie używają najczęściej gdy czegoś szukają w Internecie. Wklej więc to co zanotowałeś wcześniej, przepisz kod z obrazka i naciśnij Enter. Możesz szukać w określonym kraju lub języku (jeżeli chcesz wybrać ich więcej, przytrzymaj w trakcie zaznaczania myszką klawisz Ctrl na klawiaturze). Ważne, że narzędzie to pokazuje aktualne dane (średnia liczba miesięcznie, poprzedni miesiąc i najlepszy miesiąc). Patrząc na prostokąt "Konkurencyjność reklamodawcy" możesz ocenić jak bardzo konkurencyjna jest dana fraza. Jeżeli prostokąt jest cały zielony - to słowo to przyciąga dużo chętnych aby się przy nim reklamować w linkach sponsorowanych. Jeżeli biały - jest tych osób/firm mniej.
Dzięki temu narzędziua możesz poznć ile osób szuka danego słowa (np, produktu) i jaka jest konkurencja w Internecie (w świecie realnym będzie bardzo podobnie).

Narzędzie nr 3 - Google Insights

Wiesz już jakich słów używają najczęściej internauci, co sugeruje Google. Możesz z nich wybrać te które są dla Ciebie interesujące z punktu widzenia Twojego biznesu. Ale warto byłoby zobaczyć historię tych fraz. A tu możesz to zrobić - zobaczyć czy rosną czy maleją, jaki mają trend roczny - kiedy jest "górka" a kiedy "dołek". Z jakiego regionu a nawet miasta w danym kraju ludzie o nie pytają. O co pytali jeszcze gdy szukali tego co dałeś w kryteriach Insights.
Narzędzie nr 4 - Google Alerts

Mało kto wie co to są alarmy w Google i prawie nikt tego nie używa. A to bardzo pomocne narzędzie które pozwala być zawsze na bieżąco. Po prostu podajesz wybrane przez ciebie słowa kluczowe, tak samo jakbyś wpisywał je do wyszukiwarki Google - wybierasz jakiego rodzaju informacje Cię interesują, jak często i ile ich chcesz otrzymywać - i tyle. Sprawdzasz maila - i dostajesz Web Alert - czyli ktoś napisał gdzieś informację zawierającą wybrane przez Ciebie słowa, albo News Alert - kiedy słowa zawarte są w jakiejś wiadomości prasowej, np. z uznanego portalu. Dzięki temu widzisz najszybciej co się zmienia w Twojej branży i na rynku a to pomaga we wdrażaniu strategii pozycjonowania się na eksperta.

Narzędzie nr 5 - Wyszukiwarka Google

Tak. Zwykła wyszukiwarka. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego jak dużo daje obserowanie tylko pierwszej strony jej wyników wyszukiwania. Gdy zapytasz o słowa ze swojej listy być może nie zawsze otrzymasz po prostu listę linków do stron. Czasem na pierwszych trzech miejscach zobaczysz ogłoszenia z favore.pl, oxl.pl czy gratka.pl. Czasem będzie to aukcja z allegro.pl albo profil z Naszej Klasy. Czasem możesz otrzymać mapę z Google Maps. Czasem video z YouTube. A czasem zdjęcia i grafiki. Po co Ci o tym wspominam? Ano dlatego, że skuteczne pozycjonowanie swojej strony w wyszukiwarce (SEO) nie zawsze można osiągnąć przez kampanię w drogiej agencji. Czasem po prostu wystarczy dodać Swoją firmę do Google Locals, albo wrzucić odpowiedni film na YouTube albo po prostu napisać ogłoszenie na oxl.pl
I jeszcze - gdy widzisz jednocześnie po prawej stronie mnóstwo reklam sponsorowanych - to znaczy że konkurenci już odkryli że to słowo lub fraza jest bardzo interesująca z komercyjnego punktu widzenia więc nie trać czasu ani pieniędzy tylko zrób to co podpowiada Ci Google.

Jak widzisz, nawet gdy nie masz pieniędzy na kampanie reklamowe w Internecie możesz bardzo prosto i za darmo dowiedzieć się wiele ciekawych rzeczy o rynku, klientach, produktach i konkurencji a tym samym pomóc Sobie i Swojej firmie. I jak widzisz - możesz też wypozycjonować Swoją stronę w Google tak na prawdę nie stosując żadnych technik pozycjonowania. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej o promocji w internecie - zapraszam Cię na szkolenie. Wykorzystaj.to!pl A jeśli nienawidziłeś Google wcześniej to mam nadzieję że po tym artykule zaczniesz je przynajmniej lubić. I zostaw mi jakiś komentarz :)

Licencja: Creative Commons
0 Ocena