Witam, większość z nas została nie jednokrotnie oszukana przez ludzi, którzy oferowali różne rzeczy, usługi na różnych rynkach. Jako, że pracowałem w branży telekomunikacyjnej napiszę krótki poradnik na to jak nie zostać oszukanym przez przedstawiciela handlowego firmy telekomunikacyjnej.

Data dodania: 2010-02-15

Wyświetleń: 2396

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 7

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

7 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jest to tylko 4 rzeczy o których należy pamiętać przy okazji spotkania z przedstawicielami handlowymi (nie tylko firm telekomunikacyjnych, ale różnych branż). 4 jakże pomocne sprawy, które pozwolą uniknąć bycia okłamanym.

1. Zapytaj się dokładnie, jaką firmę reprezentuję (Pan(i) dzwoniący(a). Sprawdź co to za firma, jeżeli nie masz takiej możliwości zapytaj znajomych, ktoś powinien wiedzieć. A jeżeli zdarza się sytuacja, że nikt o takiej firmie nie słyszał to lepiej nie korzystaj z ich usług.

Jeżeli spotkanie z przedstawicielem jest u Ciebie w domu poproś o pokazanie identyfikatora.

Wtedy już będziesz wiedzieć jaką firmę reprezentuje osoba, która telefonicznie namawia Cię na daną ofertę.

Jeśli przedstawiciel nie chcę pokazać identyfikatora tzn. że coś już jest nie tak i należy taką osobę albo przegonić albo bardzo uważnie sprawdzać co dana osoba chce zaoferować.

2. Jeżeli jesteś zainteresowany zmianą operatora to:

- posłuchaj dokładnie oferty, zapytaj przedstawiciela o pokazanie danej oferty w katalogu czy cenniku.

- poproś o pokazanie regulaminu!!! do promocji, którą właśnie Ci przedstawia. Jeżeli nie chce pokazać regulaminu, podziękuj i wyproś go z domu. Przedstawiciel który coś ukrywa zapewne chcę Cię oszukać.

3. Dokładnie przeczytaj regulamin promocji i umowę!!!

Wiem, że to sporo czytania, ale nie musisz czytać całości. Możesz skupić się na czasie trwania promocji, czasie trwania promocji, ewentualnych rabatach i oczywiście dokładnej stawce jaką co miesiąc będziesz musiał(a) zapłacić za daną ofertę.

ps. regulaminy dialogu, netii i mniejszych firm telekomunikacyjnych są bardzo czytelne, także chwila czytania pozwoli na dokładne zapoznanie się z oferowaną ofertą. Regulaminy Tp SA. i Orange są bardziej nieczytelne i bardzo długie, ale za to przedstawiciele tych firm są najbardziej uczciwi.

4. Gdy zdecydujesz się na podpisanie umowy i taką umowę podpiszesz u siebie w domu, jeszcze raz dokładnie ją całą na spokojnie przeczytaj. Jeśli wszystko to co powiedział przedstawiciel zgadza się z umową i regulaminem to możesz spać spokojnie i dostaniesz to co zostało Ci zaoferowane.

Jeżeli jednak dzieje się odwrotnie, masz najczęściej tydzień czasu na odesłanie umowy do siedziby firmy. Musisz napisać pismo, że jednak rezygnujesz z oferty. Najlepiej napisać, że zostałeś(aś) okłamany(a) przez przedstawiciela, gdyż to co oferował nie zgadza się z regulaminem(umową). Taki list wyślij koniecznie poleconym, jeśli nie zmieścisz się w tych kilku dniach, firma nałoży na Ciebie karę za zerwanie umowy.

Te 4 wyżej wymienione punkty pozwolą Ci na podpisanie umowy z przedstawicielem na takich warunkach jakie naprawdę są zawarte w umowach, regulaminach.

Z autopsji wiem, że większość przedstawicieli handlowych pracuje na prowizję, przez to oszukuje klienta, oferując mu różne zmyślone oferty. Także uważać!!!

Licencja: Creative Commons
7 Ocena