Jest to nowe narzędzie stworzone przez Google na potrzeby prowadzenia kampanii linków sponsorowanych. W kilku słowach, jest to narzędzie ułatwiające przy ocenie naszych możliwości finansowych.
Symulator stawek umożliwia uzyskanie cennych informacji dotyczących ilości potencjalnych kliknięć reklamy, wyświetleń oraz kosztów jakie poniesiemy używając różnych maksymalnych stawek CPC.
Urządzenia jednak zbiera informacje z ostatnich 7 dni i przelicza je tak, aby podpowiedzieć użytkownikowi konta o przyszłych możliwościach.
Symulator jest dostępny jedynie dla sieci wyszukiwania, także w przypadku sieci partnerskiej nie mamy możliwości przeanalizowania tych danych.
Sam symulator jest doskonałym pomysłem na pokazanie możliwości jakie nam daje konkretne słowo kluczowe. Poniżej widzą Państwo screen z działania urządzenia. Widać jakie korzyści przyniesie podniesienie stawki za kliknięcie.
Uważam, że jest to doskonale narzędzie przy prowadzeniu dużych kampanii. Dzięki niemu możemy odpowiednio zoptymalizować kampanię, a tym samym koszty.
"Ważne: symulator stawek nie służy do prognozowania przyszłej skuteczności. Historyczne dane zawarte w symulatorze stawek mogą zapewnić informacje o tym, jak ustawiać stawki. Jeżeli jednak przypuszczasz, że kolejny tydzień będzie znacząco różnił się od poprzedniego, np. ze względu na sezon świąteczny, wówczas lepiej uwzględnij tę informację podczas ustawiania stawek." - źródło: Google