W dzisiejszych czasach coraz większą popularnością cieszy się internet czy TV. Natomiast coraz mniejsze znaczenie ma prasa czy też radio. W niniejszym artykule chcę wspomnieć o takim narzędziu marketingowym jakim jest spot radiowy czy też przekaz dźwiękowo - reklamowy. 

Data dodania: 2009-11-09

Wyświetleń: 1725

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Spot radiowy jest to specyficzny produkt reklamowy, który powinien być odpowiednio skonstruowany, tak by wyróżniał się z pośród tzw. „masy reklamowej". Za pomocą tego narzędzia wywieramy wpływ na słuch klienta, a przez to na emocje. Najistotniejsze  zalety reklamy radiowej to m.in. jej uniwersalność, duży zasięg, korzystny efekt psychologiczny, niskie koszty produkcji i emisji oraz szybka realizacja zleceń. Radio wielu słuchaczom towarzyszy przez cały dzień, prawie każdy kierowca ma je w swoim samochodzie. Wobec tego za jego pomocą można dotrzeć do dużej ilości odbiorców w krótkim czasie. Zalety reklamy radiowej sprawiają, że cieszy się ona wśród reklamodawców nieprzemijającą popularnością. Za pomocą tego medium można promować produkt, kreować wizerunek firmy oraz informować o ciekawych wydarzeniach np. kulturalnych czy sportowych.

Aby wywrzeć jak największy efekt na słuchaczu, spot musi być ciekawy, nasycony dużą dawką emocji. Musi on wprawiać słuchacza w odpowiedni stan emocjonalny.

Spot radiowy to również dźwięk i głos lektora. Od tego czy spot będzie się wyróżniał, zależy również wykorzystanie odpowiedniego głosu lektora\skiego. Przy wyborze studia które ma zrealizować dla Ciebie nagranie komunikatu głosowego czy też spotu, należy kierować się dostępną ofertą lektorów jaką oferuje. Ponadto pod uwagę należy wziąć również to, czy studio oferuje znane głosy z radia czy TV, ponieważ wybór znanego lektora jeszcze w większym stopniu zwiększa rozpoznawalność naszej reklamy radiowej. Wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo zapamiętania przez dłuższy czas spotu - przez słuchacza.

Do czego wykorzystywany jest dźwięk?

W dobie Internetu i rozwoju różnych technologii, coraz większe zastosowanie ma dźwięk, jak również głos. Są one wykorzystywane w różnego rodzaju prezentacjach multimedialnych (traktujących o produkcie, o firmie, regionie turystycznym itp.), grach komputerowych, kursach i szkoleniach multimedialnych, systemach głosowych IVR, reklamie TV, Internecie. W dużej mierze nagrania lektorskie wykorzystują różne sieci handlowe, informując klientów o różnego rodzaju promocjach i wydarzeniach w swojej placówce.

Wobec tego, jeżeli chcesz poinformować dużą rzeszę potencjalnych klientów o swoim produkcie czy usłudze, to zastanów się czy nie wykorzystać do tych celów reklamy radiowej. Za pomocą reklamy radiowej można kierować klientów na stronę www firmy gdzie dokładnie zapozna się z ofertą firmy. Dlatego w takim przekazie należy zawrzeć w taki sposób informacje, by pobudziły one do dalszego działania - do wykonania telefonu, wejścia na stronę www. 

Licencja: Creative Commons