Pierwszym krokiem powinno być ustalenie terminu ślubu. Niestety obecnie największym problemem jest znalezienie lokalu, który dysponowałby wolnym terminem w wybranym przez nas dniu.
1. Wybór lokalu → ustalenie terminu
Obecnie większość informacji można znaleźć w internecie. Obejrzeć stronę i galerię zdjęć. Tak najczęściej dokonujemy pierwszej selekcji.
Warto również przejrzeć forum i znaleźć opinie o wybranym przez nas lokalu.
Niezbędne są odwiedziny i obejrzenie sali. Często zdjęcia nie odzwierciedlają rzeczywistości, która albo nas rozczaruje albo mile zaskoczy.
Warto zarezerwować termin wstępnie. Przeważnie jest to możliwe na okres 1-2 tygodni.
2. Kościół → rezerwacja terminu
W tym czasie możecie zarezerwować termin w kościele i mieć pewność, że nikt tego terminu Wam nie zabierze spod nosa.
Przeważnie rezerwując termin u księdza, wpłaca się zaliczkę.
3. Znalezienie zespołu
Połową sukcesu wesela jest dobry i sprawdzony zespół. Dlatego warto za jego poszukiwania zabrać się jak najszybciej.
Jednak samo demo umieszczone na stronie internetowej nie wystarczy. Jeśli macie taką możliwość, najlepiej udać się na próbę zespołu, lub na przyjęcie na którym zespół występuje – aby sprawdzić jak faktycznie brzmią, oraz jak potrafią zabawić gości.
Po załatwieniu powyższych spraw możecie troszkę odpocząć. Za kolejne etapy możecie zabrać się nieco później. O kolejnych etapach planowania ślubu i wesela – w kolejnych artykułach.