Media, traktowane zbiorowe, mają co najmniej kilka twarzy. Z jednej strony są szanowane, z drugiej jednak zupełnie zatraciły podstawowe ideały. Rozprawkę o mediach polskich czas zacząć.

Data dodania: 2009-09-04

Wyświetleń: 1991

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Media - szacunek i patetyczność, Media - sponsoring i ignorancja

Media, traktowane zbiorowe, mają co najmniej kilka twarzy. Z jednej strony są szanowane, z drugiej jednak zupełnie zatraciły podstawowe ideały. Rozprawkę o mediach polskich czas zacząć.

Im dalej w las, tym brzydszą czuję woń

Czym dalej zagłębiam się w istotę mediów, czym częściej rozmawiam z ludźmi mediów - tym częściej mam nieodparte wrażenie, że cyrk ten nie jest dla widzów, nie jest dla ideałów. Wszystkim rządzi pieniądz i grupa dygnitarzy, traktujących dziennikarzy jak pionki szachowe.

Młodzi dziennikarze, ideowcy, podchodzą do swojej pracy diametralnie odmiennie - wykonują ją z pasją, wkładają serce w jej owoc. Niestety ktoś kiedyś zapuka do ich drzwi, złoży propozycję nie do odrzucenia i kończy się dziennikarski sen.

Typy mediów

W świecie mediów można wyróżnić takie, które są ściśle związane z polityką lub układem okrągłego stołu (TVP, Agora), takie które zarabiają na degeneracji społeczeństwa, poprzez narzucanie informacji, które w rzeczywistości ogłupiają lub co najmniej nie wnoszą nic do naszego życia. Najważniejsze, żeby widz nie domyślił się, że to wszystko iluzja.

Mamy również, trzeci, najwspanialszy typ mediów - media pasjonackie. Tworzone przez ludzi z powołaniem, nie skażone głupotą i przekupstwem. Najtrudniej wyłowić je z gąszczu badziewia i obłudy. Wielkie uznanie dla internetu - dzięki niemu nieskorumpowani, nie porażeni głupotą autorzy mogą pisać, tworzyć, a my odnajdujemy więcej rodzynek w tym zakalcu.

Artykuł pochodzi z MultiBloga:Pasjonat >>

Licencja: Creative Commons