Bramki obrotowe powinny być wyposażone w blokady unieruchamiające skrzydła po otwarciu oraz blokady ewakuacyjne/antypaniczne. Bramy i furtki stanowiące część ogrodzenia zewnętrznego powinny zabezpieczać przejście do wysokości ogrodzenia tj. 2,5 m.
Bramki obrotowe i furtki wyjściowe ze stadionu powinny być pomalowane na jasny kolor (np. żółty). Bramy i furtki wyjściowe ze stadionu i wszystkie bramy prowadzące z obszarów dla widzów muszą otwierać się na zewnątrz w kierunku od widzów i nie mogą być zamknięte w czasie, gdy widzowie znajdują się na stadionie.
W celu zminimalizowania zagrożenia przedostawania się osób nieupoważnionych należy stosować bramy i furtki o odpowiedniej wysokości oraz konstrukcji utrudniającej chwytanie lub oparcie nogi w celu wspięcia się oraz minimalizowania zagrożenia przedostawania się niepożądanych przedmiotów, tj. rac świetlnych, puszek, biletów, broni itd. na teren obiektu lub na zewnątrz.
Szerokość bramki obrotowe powinna wynosić w świetle co najmniej 2,4 m, a w przypadku zastosowania furtki jej szerokość powinna być nie mniejsza niż 0,9 m przy czym na drodze pożarowej szerokość ta powinna wynosić 1,2 metra. Ilość i szerokość bramki obrotowe i furtek wyjściowych ewakuacyjnych powinna być odpowiednia tj. umożliwiać ewakuację osób z obiektu przy założeniu, że na powierzchni poziomej drogą o szerokości 1,2 metra, w ciągu 1 minuty może swobodnie wyjść 100 osób, a na powierzchni ze stopnicami drogą o szerokości 1,2 metra w ciągu 1 minuty może swobodnie wyjść 79 osób. Należy zwrócić uwagę na bezpieczną ewakuację widzów niepełnosprawnych (np. na wózkach inwalidzkich).
Czynniki wpływającej na przepustowość przejścia ( bramki obrotowe ) osobowego to czynniki zewnętrzne mające wpływ na przepustowość przejścia osobowego z wykorzystaniem urządzenia. Dla celów określenia planowanej przepustowości przejścia na obiekcie wykorzystuje się przybliżone wskaźniki przepustowości podane w tabeli, obliczone metodami statystycznymi. Wskaźniki te mogą mieć odchylenia w zależności od wpływających na nie czynników. Przykładowa lista czynników jest podana poniżej.
- Obiekty użyteczności publicznej 300-500 osób/h
- Obiekty zamknięte (np. zakłady pracy) 400-500 osób/h
Przykładowe czynniki wpływające na przepustowość przejścia osobowego:
- Znajomość systemu kontroli przejścia i doświadczenie w korzystaniu (np. stali pracownicy zakładu pracy).
- Zdyscyplinowanie co do przejścia wynikający z czynnika zewnętrznego (np. konsekwencje pracownicze w fabryce, cel sprawnego przejścia na wyciągu narciarskim lub wejścia na stadion).
- Informowanie osób korzystających przez odpowiednie i czytelne instrukcje co do sposobu użytkowania (np. piktogramy rysunkowe opisujące sposób odczytu biletu (zweryfikowania uprawnień do przejścia) umieszczone w pobliżu przejścia/urządzeń.
- Nadzór osobowy aktywnie uczestniczący i pomagający w organizacji ruchu osobowego.
- Odpowiednie warunki przejścia osobowego (np. pogoda, opady atmosferyczne, oświetlenie, odpowiednie wygrodzenie dróg dojścia do przejścia).
- Sprawny system weryfikacji uprawnień.