Tyska fabryka Fiata, nie może narzekać na kryzys. Zakład, który po pierwszym półroczu tego roku zwiększył produkcję o blisko 20%, spodziewa się teraz zamknięcia roku 2009 liczbą ponad 600 tys. wyprodukowanych samochodów.

Data dodania: 2009-07-21

Wyświetleń: 2516

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Tyska fabryka Fiata, nie może narzekać na kryzys. Zakład, który po pierwszym półroczu tego roku zwiększył produkcję o blisko 20%, spodziewa się teraz zamknięcia roku 2009 liczbą ponad 600 tys. wyprodukowanych samochodów.

Według przedstawicieli Fiat Auto Poland , w ciągu ostatnich dwóch lat, dzięki inwestycjom, na terenie fabryki w tychach powstał w istocie zupełnie nowy zakład o zwiększonej wydajności 140 tys. samochodów, co w sumie daje moc produkcyjną ponad 600 tys. aut rocznie. Powierzchnia fabryki to obecnie ok. 2 mln m2. Postawiono nową lakiernię, spawalnię oraz halę montażu, co w istocie przełożyło się na odrestaurowanie zakładu.

Fabryka w Tychach jest obecnie drugim pod względem wielkości zakładem Fiata na świecie i największym w Europie. Produkuje się najnowsze modele Fiata, w szczególności. Moce produkcyjne tyskiej fabryki zapewniają produkcję na poziomie 2120 aut na dobę. To w porównaniu z rokiem poprzednim, gdzie produkcja była znacznie niższa, daje naprawdę bardzo dobre osiągi, potwierdzające wzrost zainteresowania samochodami produkowanymi przez polskiego FiataSamochody zjeżdżają z taśmy produkcyjnej średnio co 35 sekund. Powstają tu Fiaty Panda, 500 i 600, a także - na zlecenie koncernu Ford - nowy Ford Ka.

Przyspieszenie produkcji i jej wzrost, będzie skutkował także zwiększeniem zatrudnienia pracowników produkcji. Fiat planuje zatrudnienie dodatkowo ok. 300 nowych pracowników, co ma pokryć obecne zapotrzebowanie kadrowe zakładu. Szacuje się, że chętnych do pracy w tyskim zakładzie nie brakuje. Już teraz przedstawiciele Fiata, mogą wybierać z ok. 1500 kandydatów, którzy czekają w kolejce do zatrudnienia.

Przykład Fiata pokazuje że kryzys w branży motoryzacyjnej powoli mija. Miejmy nadzieję, że tempo sprzedaży nowych aut się utrzyma, co z pewnością będzie miało przełożenie także podźwignięcie polskiej branży motoryzacyjnej, która w porównaniu ze światowym rynkiem prezentuje się wyjątkowo dobrze.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena