Reklama jest dźwignią handlu. Wierzymy w to i zakładając firmę, wykorzystujemy media do promowania naszej działalności. Tylko jak zrobić to w dobry sposób, który przyciągnie do nas rzesze klientów?

Data dodania: 2015-04-17

Wyświetleń: 1519

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Reklama w mediach. Jak stworzyć dobrą kampanię swojej firmy

Analiza rynku

Pierwszym krokiem, który należy wykonać, jest analiza potrzeb klientów i pozycji konkurencji na rynku. Zastanówmy się, czego oczekują odbiorcy, a nie dostają tego od innych firm zajmujących się naszą branżą. Następnie pomyślmy, w jaki sposób my moglibyśmy spełnić ich oczekiwania. Sprawdźmy też, jak duże jest zapotrzebowanie na nasz produkt lub usługę.

Cele kampanii

Bezcelowa kampania nie ma większego sensu, dlatego ważne jest, aby określić, jakie efekty chcemy uzyskać dzięki jej realizacji. Więcej sprzedanych produktów, większa liczba stałych klientów, zwiększające się zainteresowanie firmą? Gdy już będziemy znać swoje cele, łatwiej będzie nam ułożyć plan działań prowadzących do ich osiągnięcia.

Dobranie mediów

Umieszczenie reklamy tylko w prasie lub tylko w internecie nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem - ryzykujemy, że o naszej działalności dowie się mniej osób, niż chcieliśmy. Dlatego najlepiej wybrać kilka rodzajów mediów, np. ogłoszenie w prasie, spot w telewizji oraz baner na popularnej stronie internetowej. Postarajmy się tylko uniknąć przeładowania kanałów komunikacyjnych naszymi reklamami, gdyż potencjalny klient może poczuć się atakowany, a to spowoduje jego zniechęcenie.

Stworzenie budżetu

Zaplanujmy wydatki w taki sposób, aby każda złotówka była wykorzystana maksymalnie. Nie dopuśćmy do sytuacji, w której będziemy żałować, że wydaliśmy na coś za dużo pieniędzy, a nie przyniosło to oczekiwanych efektów. Lepiej będzie przemyśleć, czy na pewno potrzebny jest nam aż tak duży baner reklamowy, skoro przy wykorzystaniu innych kolorów mniejszy będzie równie dobrze widoczny.

Przygotowanie reklamy

Gdy już wszystkie aspekty mamy przemyślane, nadszedł czas na realizację pomysłu. Aby końcowy efekt był zadowalający, warto oddać projekt w ręce specjalistów od reklamy. Oni zadbają, by spot, ulotka lub ogłoszenie były perfekcyjne i nadadzą mu końcowy szlif.

Ocena rezultatów

Najbardziej widoczną podstawą do oceny efektywności kampanii reklamowej  jest wzrost sprzedaży towaru lub usługi. Warto jednak dodatkowo poznać opinie klientów, przeprowadzając badanie marketingowe. Dzięki temu dowiemy się, czy zbudowaliśmy wśród nich świadomość naszej marki oraz czy są chętni do skorzystania z naszych usług w przyszłości.

Dobra kampania reklamowa ma wielką moc - potrafi przyciągnąć wielu klientów i sprawić, że zostaną z nami na dłużej. Warto więc wykorzystać jej potencjał, aby wypromować swoją firmę na rynku.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena