Zakupy online z roku na rok zyskują na popularności. Wszystkie duże sklepy i sieci handlowe posiadają już własne serwisy internetowe, przez które można zakupić produkty dostępne w stacjonarnych sklepach – nierzadko z dużymi rabatami. 

Data dodania: 2015-01-15

Wyświetleń: 139192

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zalety sklepu internetowego

Firmy, które chcą zaistnieć w swojej branży i dotrzeć do większego grona klientów, muszą zatem zainwestować we własną stronę internetową.

Dlaczego klienci lubią e-sklepy?

- Wygoda

Robienie zakupów przez Internet jest wygodne i szybkie. Co więcej konsumenci mogą w ciągu kilku minut porównać ceny produktów w różnych sklepach bądź skorzystać z darmowej porównywarki cenowej. Dokonanie zakupu bez wychodzenia z domu to duża oszczędność czasu, zatem nic dziwnego, że większość osób posiadających komputer z dostępem do Internetu przynajmniej raz w życiu dokonało tego typu transakcji.
Za zakupiony towar możemy zapłacić na kilka sposobów: tradycyjnym przelewem, przy odbiorze oraz przez Internet. Bankowość internetowa daje wiele możliwości. Większość sklepów internetowych posiada system przekierowania na stronę banków, dzięki czemu w kilka chwil możemy sfinalizować transakcję.

- Zakupy przez całą dobę

Kolejną zaletą sklepów internetowych jest to, że pracują niemal cały czas (oprócz krótkich przerw technicznych). Po co przejmować się sztywnymi godzinami pracy sklepów stacjonarnych, skoro w Internecie możemy robić zakupy całą dobę? Kupowanie bez ograniczeń czasowych jest bardzo ważne dla klientów, którzy cenią sobie mobilność.

- Zakupy – poziom globalny

W przypadku prowadzenia sklepu przez Internet sprzedawca nie ogranicza się wyłącznie do rynku lokalnego. Dzięki skutecznie przeprowadzonej kampanii promującej produkt oraz marketingowi szeptanemu może trafić do odbiorców z całej Polski, a nawet świata. Kluczem do sukcesu jest umiejętne budowanie świadomości marki i stały rozwój.

- stałe utrzymywanie kontaktów z klientami

Firma może utrzymywać kontakty z klientami przez wysyłanie newsletterów oraz ofert handlowych opartych na analizie wcześniej zakupionych produktów. Klienci mogą otrzymywać spersonalizowane maile reklamowe, które naprawdę ich zainteresują. W przypadku tradycyjnych form reklamy nie mamy takiej możliwości.

Jeżeli chcemy, aby sklep internetowy został wykonany w pełni profesjonalnie i z najwyższą starannością, warto zlecić prace firmie zewnętrznej. Inwestując w dobre oprogramowanie, np. system zarządzania treścią CMS, możemy sami prowadzić sklep i jedynie od czasu do czasu korzystać z usług programistów.
Projektując stronę, warto pamiętać, że sklep internetowy musi być przede wszystkim funkcjonalny i intuicyjny. Zbyt duża liczba detali, skomplikowany system zamówień bądź brak przekierowania na stronę banku w celu sfinalizowania transakcji, odstraszają potencjalnych klientów. Aby sklep zaczął na siebie zarabiać, musimy postarać się, aby każdy szczegół został w pełni dopracowany i  był spójny z wizją całości.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena