0
głosów
- +

Przyszłość sprzedaży to Internet

Autor:

Aktualizacja: 15.01.2015


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 40072 razy czytane
  • 8 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Przyszłość sprzedaży to Internet

Internet jest przyszłością handlu. Trudno zaprzeczyć temu twierdzeniu patrząc na rosnącą liczbę sklepów internetowych i duże zainteresowanie klientów tą formą robienia zakupów. 


Już teraz każdy liczący się sklep czy firma posiadają własną stronę internetową, na której można składać zamówienia albo dowiadywać się o nowościach. Internet, jako jedno z najpopularniejszych mediów komunikacyjnych, daje nieograniczone możliwości.

Dlaczego klienci robią zakupy przez Internet?

Udając się do sklepu stacjonarnego, klient nie ma możliwości porównania cen i wybrania produktu, który będzie najatrakcyjniejszy zarówno pod względem cenowym, jak i jakościowym. Aby dokonać świadomego wyboru, musielibyśmy odwiedzić co najmniej kilka sklepów, marnując przy tym mnóstwo czasu. Decydując się na zakupy internetowe, mamy możliwość porównania cen kilkudziesięciu produktów w kilka minut, i zakupu najtańszego i spełniającego wszystkie nasze potrzeby; pomocnym narzędziem, które znacznie przyspiesza procesy decyzyjne, jest porównywarka cenowa, przez którą możemy porównać ceny kilkuset produktów dostępnych w polskich i zagranicznych sklepach.
Kolejną sprawą jest możliwość oceniania i opiniowania produktów. Konsumenci, pozostawiając swoją opinię w sieci, nie tylko dają sygnał sprzedawcy, ale także potencjalnym klientom. Rzetelne opiniowanie oraz zamieszczanie merytorycznych komentarzy na forach i specjalnych serwisach jest ogromną zaletą sprzedaży internetowej. Klient nie musi już wierzyć ocenie sprzedawcy ani wybierać towar, który być może nie spełni jego oczekiwań.

Strona internetowa a blog

Firmy rozpoczynające swoją działalność w Internecie bardzo często ograniczają się do stworzenia strony internetowej z ofertą produktową, zapominając o pozostałych możliwościach promocji, np. blogu firmowym. Blog ma charakter dopełniający i pozwala dzielić się z klientami informacjami o nowościach i aktualnych promocjach. Na blogu możemy zamieszczać także ciekawe wpisy poradnikowe oraz artykuły merytoryczne odnoszące się do danej dziedziny. Klienci, odwiedzający bloga, mają możliwość dzielenia się swoimi spostrzeżeniami odnośnie do oferty produktowej oraz komentowania wpisów eksperckich. To bardzo dobry kanał komunikacji, a przy okazji inspiracja do podejmowania kolejnych inicjatyw oraz wprowadzania do oferty nowych produktów.

Social media

Obecność w social media to już niejako obowiązek każdej firmy, która nie chce ograniczać się do stałych, zdobytych dzięki tradycyjnej działalności, klientów. Biorąc pod uwagę, że reklama na facebooku jest darmowa, możemy powiązać sklep internetowy  z serwisem społecznościowym i promować naszą działalność w aktywny sposób. Jeżeli sami nie jesteśmy w stanie prowadzić strony, lub nie wiemy od czego zacząć, warto skorzystać z usług profesjonalnych agencji interaktywnych.

Sklepy internetowe na stałe wpisały się w krajobraz sektora handlowego. Dynamiczny rozwój branży jest potężnym czynnikiem motywującym do przenoszenia środka ciężkości z handlu detalicznego na handel internetowy. 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij