Czy zastanawiałeś się, w jaki sposób krok po kroku wziąć się za napisanie artykułu na bloga? Prawda jest taka, że stworzenie ciekawego wpisu nie jest takie trudne. Poniżej poznasz kilka ważnych elementów, z jakich powinien składać się hipnotyczny post.

Data dodania: 2014-08-17

Wyświetleń: 1224

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

1. Struktura wpisu na bloga

A. Tytuł

Nawet jeżeli dasz czytelnikowi najbardziej interesującą wartość możesz ponieść klęskę, jeżeli nie dobierzesz odpowiedniego tytułu do wpisu. Wiele czasu i wysiłku należy przeznaczyć na skonstruowanie odpowiedniego tytułu dopasowanego do grupy docelowej. Jest to Twoja pierwsza okazja, aby sprzedać swój post czytelnikowi. To, jaki tytuł widzą czytelnicy jest katalizatorem dla udostępniania artykułu w mediach społecznościowych. Tytuł powinien informować czytelnika czego dowie się po przeczytaniu Twojego wpisu.

W kolejnym z artykułów zamierzam Ci przedstawić sposoby na tworzenie tytułów, które przyciągną większą ilość czytelników na Twojego bloga.

 

B. Korpus

 

- Wstęp (lead)

 

Wprowadzenie do wpisu jest  kolejnym krokiem, który ma na celu przekonanie Twojego czytelnika, aby przeczytał Twojego posta w całości. Wstęp na blogu, inaczej zwany leadem jest nawiązaniem do Twojego tytułu. W leadzie przedstawiasz problemy Twoich czytelników, a następnie pokazujesz jakie korzyści osiągnie dana osoba po skorygowaniu tego problemu.

- Bullety

Bullety to słowa kluczowe zawarte w punktach. Stanowią one podstawę do rozwiązania Twoich problemów. Czytelnik, kiedy wraca na bloga, dzięki nim łatwiej mu znaleźć pożądane informacje. Bullety wypełniane są bardziej szczegółową treścią w której opisane są problemy, konsekwencje ich zaniedbania oraz możliwości ich rozwiązania.

Bullety warto wypełnić grafiką, fotografią czy krótkim nagraniem video. Dodawanie atrakcyjnych zdjęć może wpłynąć na to, jak Twoi czytelnicy będą Cię postrzegać. Dodaj zdjęcia, które najbardziej pasują do Twojej treści i wyrażają jakieś emocje. Najlepszą robotę robią zdjęcia ludzi i te, które zawierają ciepłe barwy.

Przykładowo, jeżeli piszesz bloga o wychowywaniu niemowląt i dzieci dużą gafą byłoby wklejanie jakiś mrocznych zdjęć z horrorów, które wywołują negatywne emocje.

 

Możesz  pokusić się również wypełnieniem bulletów cytatami znanych ludzi w branży.

Część tworzenia wstępu oraz wypełniania bulletów ciekawą treścią może potrwać około 60 minut. Na tym etapie nie przejmuj się pisownią oraz gramatyką. Jeżeli nie masz pomysłu na wypełnienie danego bulletu zostaw go i wróć do niego później. Nie staraj się brzmieć wyrafinowanie stosując fantazyjne słowa – w taki sposób pisanie bloga możesz ci zająć o wiele więcej godzin, a chodzi przede wszystkim, aby rozwiązać problemy Twoich czytelników.

 

C. Podsumowanie

Tak jak w prezentacji handlowej ta część powinno zawierać krótkie podsumowanie, to o czym był Twój post. W tej sytuacji pamiętaj, aby stworzyć na początku szkielet posta składający się z tytułu, wstępu (leadu), bulletów wypełnionych treścią oraz podsumowaniem i…

 

D. Wezwaniem do akcji

Zaproś Twoich czytelników do dzielenia się ich przemyśleniami poprzez komentarze. Im bardziej zaangażowani czytelnicy, tym bardziej będziesz chciał dzielić się kolejnymi wartościowymi treściami. Możesz również zachęcić ich do zapisu na Twoją listę adresową lub zakupu produktu, który może rozwiązać ich problemy.

Po napisaniu Twojego wpisu czas na jego optymalizację.

 

2. Optymalizacja

 

A. Edycja i poprawianie błędów w poście

Niestety w ten sposób nie skorygujesz błędów w Twoim poście:)

Przeczytaj twój post na głos, aby dostrzec niezręczności tekstu takie jak literówki, złe słowa, czyli wszystko co może zniekształcać Twój przekaz. Jeżeli sam zauważasz, że nie rozumiesz tekstu może to oznaczać, że Twój czytelnik też tego nie zrozumie.

Polerowanie Twojego posta można podzielić na punkty:

- Dodawanie i usuwanie punktów – dodaj punkty, które mogą jeszcze wzmocnić twój blog i usuń te słabe.

- Poprawienie zrozumienia - jeśli coś nie jest łatwe do odczytania, ludzie nie będą chcieli kontynuować czytania. Upewnij się, że Twój post jest łatwy do zrozumienia dla Twoich czytelników.

- Popraw błędy gramatyczne i ortograficzne – choć brzmi to jak bezużyteczny krok, to w rzeczywistości jest to naprawdę ważne. Błędy mogą wpłynąć na wiarygodność w sposób negatywny. Przeczytaj swój post na głos, aby znaleźć błędy. Pamiętaj, że nikt nie jest alfą i omegą i czasami mogą się zdarzyć drobne przeoczenia. Jeżeli ktoś z Twoich czytelników wychwyci jakiś Twój błąd podziękuj mu za to.

Ten etap nie powinien potrwać dłużej, niż 20 minut.

 

B. Publikacja i udostępnienie posta w social media

Po publikacji udostępnij post na portalach społecznościowych, a jeżeli posiadasz bazę mailingową wyślij do niej mailing z powiadomieniem o nowym wpisie.

Proces ten nie powinien trwać dłużej niż 10 minut.

Końcowy etap to publikacja posta i jego udostępnienie w social media

 

Jak widzisz tworzenie artykułów na bloga możemy podzielić na dwie części: tworzenie szkieletu i wypełnianiu go treścią oraz optymalizację tego, co udało nam się wykreować w pierwotnej fazie. W jednym z kolejnych wpisów pokażę Ci jak dokonać optymalizacji wpisu pod wyszukiwarkę Google.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena