Aromamarketing to zupełnie nowe narzędzie oddziaływania na klienta. Przy pomocy wytworzenia odpowiednich zapachów ma na celu wzbudzenie w kliencie określonych odczuć. To z kolei ma wpłynąć na jego decyzje – mówiąc krótko – ma go skłonić do zakupu.

Data dodania: 2010-08-30

Wyświetleń: 1831

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jest to bardzo ciekawa alternatywa dla tradycyjnych form pozyskiwania klienta, które wykorzystują zwykle jedynie dwa zmysły: wzrok i słuch. Aromamarketing jest więc zupełnie nowym sposobem docierania do klienta, przy wykorzystaniu zapachu, który do tej pory był w marketingu pomijany.

 

Podstawą aromamarketingu jest zjawisko zwane efektem Prousta, polegające na przywoływaniu zapachem określonych wspomnień. Takie aromatyczne de ja vu może okazać się bardzo skuteczne w stworzeniu więzi z klientem i jej utrzymaniu przez dłuższy czas. Jeśli bowiem klienta będzie kojarzył twoją markę z konkretnym, przyjemnym zapachem chętniej będzie robił u ciebie zakupy bo będzie je kojarzył z przyjemnymi emocjami jakie temu towarzyszą.

 

Zapach to oprócz odpowiednio urządzonego wnętrza czy profesjonalnej obsługi bardzo ważne narzędzie biznesu.

 

Stosując marketing zapachowy można wywierać pozytywny wpływ na emocje (a co za tym idzie zachowania) potencjalnego klienta. Przyjemny zapach może wydłużyć jego czas przebywania w firmie, i przyczynić się do podjęcie konkretnych decyzji zakupowych. Zapach może także przekazywać komunikaty dotyczące wizerunku firmy takie jak prestiż firmy, jakość produktów lub usług oraz troska o klienta.

 

Ostatnio na taki krok zdecydowała się sieć sklepów Home&You – z elementami wyposażenia i dekoracje wnętrz. Na rynku jest coraz więcej firm specjalizujących się w marketingu zapachowym. Nie tylko pomogą ci dobrać odpowiedni zapach dla Twojej firmy ale i stworzą zapachowe ulotki lub wizytówki o takiej samej nucie zapachowej a to wpłynie na jeszcze bardziej spójny obraz Twojej firmy.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena