Porada 1: Powinieneś wiedzieć co chcesz zrobić
Stwórz w swoim umyśle obraz tego co chcesz osiągnąć dzięki e-mail marketingowi. Czy chcesz rozreklamować swój produkt? Czy chcesz zwiększyć sprzedaż? Czy chcesz poinformować swoich subskrybentów o wydarzeniu, które chcesz zorganizować? Jakiekolwiek są przyczyny, których chcesz prowadzić e-mail marketing, musisz znać cel jaki chcesz osiągnąć. Tylko w ten sposób będziesz w stanie łatwo nakreślić swoją strategię i szybciej stworzyć szablon wiadomości e-mail.
Porada 2: Sprawdzaj swoją bazę adresów
Żeby kampania e-mail była skuteczna, zawsze powinieneś sprawdzać swoje całe listy kontaktów, przed wysłaniem jakiejkolwiek partii wiadomości e-mail. Takie sprawdzenie musi zostać wykonywane okresowo, żebyś był pewny, że adresy e-mail do których chcesz dotrzeć w ogóle istnieją. W ten sposób może zweryfikować, czy adresy e-mail są „żywe", a także o okresie ich ważności - adresy e-mail mogą istnieć, ale wiadomości do nich nie docierają - trzeba wtedy określić kiedy dane adresy będą w stanie przyjąć naszą wiadomość. Kompleksowy e-mail marketing wymaga wysokiej dostarczalności.
Porada 3: Sprawdź, czy twoja grupa docelowa się nie zmieniła
Zdarza się czasem, że adres e-mail działa, format wiadomości jest dobry, ale osoba do której kierujesz swoją wiadomość nie używa już tego adresu e-mail. Ten scenariusz jest najbardziej prawdopodobny z korporacyjnymi adresami e-mail. Może się zdarzyć, że ktoś wpisał się na Twoja listę mailingową używając firmowego adresu e-mail, ale potem ktoś inny przejął jego stanowisko, wraz z adresem e-mail. Czy ta nowa osoba będzie zainteresowana twoim newsletterem, czy nie? Jeżeli chcesz prowadzić profesjonalny e-mail marketing musisz się tego dowiedzieć. Żeby to sprawdzić musisz zawrzeć w swojej wiadomości link umożliwiający wypisanie się z twojej listy oraz powinieneś regularnie przeprowadzać ankiety i prosić o informacje zwrotne od twoich odbiorców, na temat jakości wiadomości e-mail, które wysyłasz. Te osoby, które otrzymują twój newsletter „w spadku" po poprzednim właścicielu adresu będą mogły w ten sposób powiedzieć ci, czy chcą otrzymywać od ciebie wiadomości, czy nie.