Jaka kampania reklamowa jest najlepsza? Oczywiście ta skuteczna. Trudno jednoznacznie wskazać, za pomocą jakich narzędzi poprowadzić akcję marketingową czy wizerunkową – wiele zależy od specyfiki firmy i branży, od grupy docelowej, a także od komunikatu, z jakim wychodzimy do naszych potencjalnych klientów. Spośród mało docenianych narzędzi przydatnych w kampanii reklamowej, warto zwrócić uwagę na dobrze wszystkim znane kubki logowane. Czy z pomocą tak prostego gadżetu można prowadzić kampanię?

Data dodania: 2023-07-24

Wyświetleń: 282

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

8 kroków do skutecznej kampanii reklamowej z wykorzystaniem kubków ceramicznych

Jak najbardziej – sprawdź, jak wykorzystać reklamowy potencjał ceramiki logowanej.

Krok 1: Zdefiniuj grupę docelową

Kampania nie może trafiać do wszystkich – bo w ten sposób nie trafi do nikogo. Zastanów się, kto jest użytkownikiem oferowanych przez ciebie produktów lub usług. Przekaz musi być skonstruowany w taki sposób, aby dotrzeć do osób odpowiadających za zakup tego, co oferujesz (a więc np. kampania produktów dla dzieci musi zachęcać rodziców). Posługuj się dowolnymi kategoriami (np. płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wykonywany zawód, hobby, podejście do ekologii).

Krok 2: Zdecyduj, co chcesz zakomunikować

Błędem bardzo często popełnianym przez firmy jest próba zakomunikowania wszystkiego w jednej kampanii. Tymczasem przeładowany informacjami odbiorca znacznie lepiej zareaguje na przekaz ukierunkowany. Zastanów się, jaki efekt chcesz osiągnąć – zwiększyć rozpoznawalność logotypu? Poinformować o nowej linii produktów? Ogłosić promocję? I to właśnie pod tym kątem stwórz materiały do kampanii.

Krok 3: Zaprojektuj kubek

To prawdopodobnie najbardziej ekscytujący moment kampanii. Projekt możesz stworzyć w dziale marketingu albo też zlecić jego wykonanie firmie zewnętrznej. Warto przy tym przygotować kilka wariantów, aby potem podczas firmowej burzy mózgów wybrać ten, który spotka się z najlepszym przyjęciem. Pamiętaj, że grafika musi być chwytliwa i zgodna ze zdefiniowaną grupą docelową oraz rodzajem komunikatu. Zawsze warto umieścić na kubku swoje logo czy kolory firmowe, ale wielkość i rodzaj nadruku muszą współgrać z założonym celem. To również moment na wybór metody zdobienia – czy będzie to nadruk wektorowy, zdjęcie, a może piaskowanie? Każda z technik charakteryzuje się swoimi możliwościami i ograniczeniami, które warto poznać wcześniej.

Krok 4: Wybierz sprawdzonego wykonawcę

Realizację zamówienia warto zlecić sprawdzonej firmie, cieszącej się dobrymi opiniami poprzednich klientów. Rzetelny wykonawca to gwarancja satysfakcji z jakości kubków, które będą stanowić główne narzędzie kampanii. Wybierz firmę, która na swojej stronie publikuje wcześniejsze realizacje – tak jak https://ceramika-reklamowa.com.pl/.

Krok 5: Wybierz wskaźniki pomiaru efektywności kampanii

Kampania reklamowa ma sens wtedy, gdy jesteśmy w stanie zweryfikować jej efektywność. To dlatego jeszcze przed jej uruchomieniem, należy zdefiniować wskaźniki, które posłużą do pomiaru skutków. Może to być ilość wejść na stronę internetową, ilość sprzedanych sztuk produktu czy ilość telefonów z zapytaniami – cokolwiek odpowiada specyfice twojego biznesu. Ważne, aby pierwszych pomiarów dokonać przed kampanią, aby potem mieć możliwość porównania.

Krok 6: Podaruj kubki

Za właściwy start kampanii można uznać moment, gdy kubki reklamowe trafią do osób stanowiących grupę docelową. Sposób dystrybucji również zależy od charakteru firmy. Kubki możesz rozdać jednorazowo podczas targów albo dni otwartych, albo też przekazywać je odbiorcom w dłuższej perspektywie (np. dołączając kubek jako gratis do zamówienia powyżej pewnej kwoty).

Krok 7: Zmierz efekty

Dzięki zdefiniowanym wcześniej wskaźnikom, po zakończeniu kampanii możliwe jest łatwe zmierzenie jej efektów. Sprawdź, o ile wzrosła wartość wybranych wskaźników – np. sprzedaż reklamowanego produktu lub ilość wejść na stronę.

Krok 8: Wyciągnij wnioski i zaplanuj kolejne kampanie

Finałem każdej kampanii powinno być wyciągnięcie wniosków – zarówno gdy przyniosła ona zakładane efekty, jak i gdy okazała się nietrafiona. W obu przypadkach warto rozważyć, co poszło dobrze a co warto jeszcze poprawić, aby wprowadzić korekty i w kolejnej kampanii osiągnąć jeszcze lepszy wynik.

W kampanii reklamowej nie ma mniej ważnych elementów – planowanie jest równie ważne jak wdrażanie a mierzenie efektów nie mniej istotne od wyciągania wniosków. Warto jednak zwrócić uwagę na proste narzędzia, z pomocą których przeprowadzenie akcji będzie łatwiejsze i tańsze, niż z wykorzystaniem klasycznych środków. A kubki logowane nadają się do tego idealnie.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena