Według danych Smart Insights aż 83 proc. konsumentów uważa, że w trakcie zakupów wygoda jest ważniejsza niż kilka lat temu. Klientom zależy na niskich cenach, ale oczekują także komfortu. W handlu liczy się zatem nie tylko najniższa cena – trzeba konkurować też w inny sposób. Liczą się rozwiązania convenience. Poniżej wyjaśniamy, co to takiego.

Data dodania: 2022-07-18

Wyświetleń: 324

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Moda na sklepy convenience, czyli nie tylko cena ma znaczenie

Szybko, wygodnie i przejrzyście – małe sklepy wygrywają z marketami?

Kilka lat temu zaczęły w Polsce powstawać pierwsze hipermarkety. Konsumenci równie szybko polubili rodzinne wypady w weekendy i szeroki wybór produktów, jak się zmęczyli takim trybem życia.

Dzisiaj priorytetem są dla nich wygoda (ang. convenience), szybkość i oszczędność czasu. Stąd też moda na rozwiązania convenience, czyli nieduże sklepy pod ręką, w których komfort klienta wynika m.in. z szybkiej finalizacji zakupu, sprawnej obsługi, profesjonalnej pomocy, szerokiego wyboru produktów i usług oraz dopasowania oferty do jego potrzeb.

Rozwiązania convenience – sklepy osiedlowe Żabka

Grupa Żabka dysponuje w Polsce dużą grupą sklepów spożywczych typu covenience, które działają w oparciu o system franczyzowy. To świetnie znana sieć małych i wygodnych sklepów, które powstają m.in. na osiedlach, przy szkołach czy biurach – są zawsze obok, pod ręką, w najbliższym sąsiedztwie.

Dzięki nowoczesnej i świetnie dopasowanej do oczekiwań konsumentów ofercie, elastyczności, zrównoważonemu rozwojowi, dobrej organizacji Żabka zyskała ogromną popularność. Aż 97% rozpoznawalności to świetny wynik. Ekosystem, w którym klient może bez problemu się odnaleźć, niezależnie od danego lokalu, to kolejny atut niedużych sklepów prowadzonych pod powszechnie znaną marką.

Na sukces firmy zapracowały też inne czynniki – jak szeroka oferta usług możliwych do zrealizowania w sklepach (m.in. wypłata gotówki, nadanie lub odbiór paczek, opłacenie rachunków), marki produktowe Żabki (jak Foodini, Tomcio Paluch czy Haps), dostępność świeżej kawy z przekąskami na gorąco czy znany układ sklepów i bardzo zbliżona oferta w każdym z nich. Jednak klienci cenią również produkty lokalne – oferta w sklepach obejmuje zatem marki produktowe Żabki, ale też wiele oryginalnych produktów w zależności od regionu.

Sklepy Żabka oparte na rozwiązaniach convenience powstały, by dostarczać konsumentom wszystkich niezbędnych na co dzień towarów i usług – w dodatku szybko i sprawnie. Mają ułatwiać codzienne funkcjonowanie i wykonywanie obowiązków, a także pozwalać oszczędzać czas.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena