Stara jak świat zasada marketingu sugeruje, by maksymalnie wykorzystywać aktualne trendy w promowaniu marki. Dlatego o ile tematami “wiecznie zielonymi” (z angielskiego “evergreen”) będą podstawowe instynkty człowieka, o tyle co jakiś czas baza ta jest rozszerzana o inne tematy. To, w jak kreatywny sposób zostaną one wykorzystane, to już inna kwestia.

Data dodania: 2021-12-06

Wyświetleń: 339

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Promowanie marki w duchu ekologii. Jak osiągnąć najlepsze efekty?

Od jakiegoś czasu coraz więcej uznania zyskują działania proekologiczne. O ile ogromne korporacje są w stanie znaleźć miliardy złotych na akcje oczyszczania świata, przeróżne fundacje i organizacje non-profit, o tyle mniejsze firmy nie mogą posłużyć się takimi narzędziami. Jest jednak kilka sposobów na to, by podpromować markę w formie gadżetów, oferując coś, czego używać można stale i przed długi czas - torby bawełniane z nadrukiem.

Dlaczego warto postawić na bawełniane torby?

Bawełniana torba może być traktowana jako mały bilbord puszczony w świat. Ludzie będą ją zabierać na siłownię, na zakupy, do galerii i na wakacje - wszędzie. Tym samym wszędzie tam, gdzie będą oni, będzie obecna wasza marka. Jest jednak kilka warunków, które muszą zostać spełnione, by tak się stało: torba i nadruk muszą być odpowiednio wytrzymałe, żeby się nie zniszczyły zbyt szybko, a sama grafika (nawet zwykłe logo) powinna przyciągać uwagę.

Oczywiście do tego wszystkiego dochodzi walor ekologiczny, który powinien przyświecać takiej akcji promocyjnej. Bawełniane, płócienne lub materiałowe torby naturalnie będą lepszym wyborem niż cokolwiek wykonane z plastiku, bo zwyczajnie są one wielorazowego użytku. Jeśli odpowiednio się o taką torbę zadba, to potrafi ona posłużyć nawet latami.

To świetna metoda na długoterminowe zakorzenienie się w świadomości klienta. Torby krążące po mieście sprawiają, że również postronne osoby zaznajamiają się z logiem i nazwą firmy, kodując je gdzieś w głębi podświadomości. Gdy tylko nadarzy się okazja, by taka osoba przerodziła się w konsumenta, będzie miała nieodparte wrażenie, że kojarzy już firmę, co oczywiście wpłynie bardzo pozytywnie na odbiór jej oferty.

Jaki rodzaj nadruku będzie najlepszy?

Żeby jednak ten scenariusz spełnił się w choć najmniejszym stopniu, konieczne będzie wykorzystanie najlepszych metod nanoszenia wzoru. W tym przypadku najskuteczniej sprawdzą się zarówno sitodruk jak i DTG, czyli druk cyfrowy (direct to garment). Oba z nich charakteryzują się nieco innymi właściwościami i odpornością, ale wykonane w odpowiednich warunkach i na odpowiednim sprzęcie, powinny stać się gwarancją długiego użytkowania.

Dobry producent doradzi, jaki rodzaj nadruku sprawdzi się w konkretnym przypadku i pomoże dobrać do niego krój torby. Wszystko w końcu musi być perfekcyjnie harmoniczne, żeby możliwe było uzyskanie odpowiedniego efektu. A że reklama jest dźwignią handlu, to inwestycja poczyniona w dobrej jakości torby, może się bardzo szybko zwrócić.

Ekologiczny profil firmy może jak najbardziej okazać się świetnym narzędziem marketingowym, o ile odpowiednio się go wyeksponuje. Eko-gadżety są jedną z najlepszych metod, którą posłużyć mogą się mniejsze firmy!

Licencja: Copyright - zastrzeżona
1 Ocena