Dobra ulotka przykuje wzrok, zachęci do zapoznania się z treścią i skłoni do podjęcia konkretnego działania, przykładowo do skontaktowania się z firmą lub zakupu promowanego produktu. Jeśli materiały reklamowe będą kiepskiej jakości, to niestety przedsiębiorstwo zacznie być kojarzone z bylejakością, czyli uzyskać efekt odwrotny do zamierzonego, to samo dotyczy chociażby gadżetów reklamowych.
Jak powinna być ulotka reklamowa?
Zanim możliwe będzie roznoszenie ulotek, trzeba je odpowiednio zaprojektować i wydrukować. To właśnie stworzenie ulotki jest najważniejszym etapem, dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie powierzenie tego zadania doświadczonym profesjonalistom. Pierwszą kwestią jest zadbanie o ciekawą formę graficzną, ulotka pełni też funkcję reprezentacyjną, stanowi wizytówkę firmy. Jeśli ma pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku i zwiększeniu rozpoznawalności marki, to trzeba wydrukować ją na dobrej jakości papierze. Elegancka oprawa graficzna to podstawa, podnosi prestiż firmy. Jeśli ulotka ma się wyróżniać na tle pozostałych, to należy postawić na unikalność. Sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji jest wydrukowanie ulotki o nietypowym kształcie. Kolejną kwestią jest to, aby nie przesadzać z ilością treści na ulotce, bo będzie to mało interesujące. Zdecydowanie lepiej oddziałuje na zmysły obraz. Opisy zawsze powinny być stosunkowo krótkie, wystarczy kilka zdań. Trzeba oczywiście pisać o konkretach, językiem korzyści. Nikt nie ma czasu ani ochoty wczytywać się w ulotkę, już po spojrzeniu na nią ma być wiadomo, czego dotyczy. Ulotka musi wzbudzać zainteresowanie, mieć jasny i przejrzysty przekaz.
Co ma znaczenie przy tworzeniu ulotki reklamowej?
Istotną kwestią w przypadku każdej ulotki reklamowej jest to, aby nawiązywała ona problemy napotykane przez klientów. Należy wobec tego dobrze określić grupę docelową, mieć na uwadze jej potrzeby, oczekiwania i preferencje. Świetną opcją będzie zawarcie w ulotce konkretnych korzyści płynących ze korzystania z oferty. Powinno się zawrzeć w niej obietnice, co bardzo zachęca odbiorcę i skłania do podjęcia odpowiedniego działania. Nie wystarczy umieścić w ulotce danych teleadresowych firmy wraz z mapką dojazdową. Wezwaniem do działania może być przykładowo umówienie się na spotkanie, wykonanie telefonu, ograniczony czasowo rabat do wykorzystania. Jeśli ulotka nie ma wylądować szybko w śmietniku, to należy nadać jej wartość, wystarczy umieścić na niej informację o zniżce na usługi lub zakup produktów. Istotnym zabiegiem podczas tworzenia ulotki reklamowej jest to, aby zwracać się w niej bezpośrednio do potencjalnych klientów. Pisanie ogólnikowo jest mało efektywne. Odbiorca treści ma poczuć, że dana firma kieruje swoje słowa właśnie do niego.