Naprawa komputera jest procesem identyfikacji, rozwiązywania problemów i rozwiązywania przeróżnych kwestii w uszkodzonym lub źle działającym sprzęcie. To szeroka dziedzina obejmująca wiele narzędzi, technik i procedur stosowanych do naprawy sprzętu komputerowego oraz laptopów, oprogramowania czy problemów z siecią/Internetem. Przy podejmowaniu decyzji ważne jest też, aby wziąć pod uwagę czy opłaca nam się w ogóle naprawa danego sprzętu.

Data dodania: 2021-09-26

Wyświetleń: 554

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Czy warto korzystać z usług serwisu komputerowego i kiedy?

Z danych wynika, że warto korzystać z usług serwisu laptopów, jeśli posiadamy sprzęt góra pięcioletni. Przy starszych komputerach warto zasięgnąć opinii wykwalifikowanego specjalisty z serwisu komputerów, który oceni czy określony sprzęt warto reanimować czy lepszym rozwiązaniem będzie zakup czegoś nowego.

Co należy wziąć pod uwagę oddając sprzęt do serwisu laptopów?

Najczęściej zastanawiamy się czy powinniśmy wyczyścić laptopa przed naprawą oraz czy pracownicy serwisu komputerowego mogą zaglądać do naszych plików oraz folderów. Okazuje się, że nie ma potrzeby formatowania systemu operacyjnego lub wymazywania wszystkich danych na dysku. Zarówno system operacyjny Windows jak i oprogramowanie antywirusowe mogą pozostać bez obaw, natomiast zaleca się odinstalowanie niepotrzebnych programów, tych które mało używamy oraz wyczyszczenie kosza czy historii przeglądania na tyle na ile jest to możliwe. Jeśli nie potrafimy takich rzeczy, pracownik serwisu laptopów z pewnością nam pomoże i wskaże, co jest zbędne na naszym komputerze. Jeśli boimy się zaglądania do naszych plików osobistych przez pracownika możemy większość z nich zgrać na dysk zewnętrzny lub przenieść na tak zwaną chmurę. Etyczny pracownik serwisu komputerowego będzie unikać w miarę możliwości zaglądania w nasze dane. Są jednak sytuacje, kiedy może okazać się być to konieczne np. przy odzyskiwaniu utraconych danych. Odzyskiwanie danych z dysków wymagających naprawy trwa zazwyczaj od 5 do 10 dni, ale może potrwać dłużej w zależności od innych czynników takich jak rozmiar dysku. Nawet jeśli dysk jest w pełni sprawny, wykonanie pojedynczego skanowania dysku o pojemności 4 TB zajmuje średnio nawet 20 godzin, a typowe odzyskiwanie danych może wymagać kilku skanowań, aby skutecznie odnaleźć wszystkie pliki.

Z jakim problemem najczęściej zgłaszamy się do serwisu komputerowego?

Większość z nas chciałaby, aby nasz komputer był zawsze sprawny i szybki ale, mimo, że technologia idzie mocno do przodu nie da się uniknąć usterek czy różnego rodzaju problemów technicznych. Okazuje się, że najczęstszym powodem, dla którego zgłaszamy się do serwisu laptopów jest naprawa ekranów, odzyskiwanie danych, usuwanie wirusów, pojawianie się niebieskiego ekranu, zamrożenie lub jego awaria oraz drobne naprawy i modernizacje oprogramowania. Jeśli zauważysz, że twój komputer działa dziwnie, wyskakują niepokojące komunikaty lub zachowuje się w nieprzewidywalny sposób możesz mieć do czynienia z wirusem.  Dobry serwis komputerowy usuwa wirusy takie jak Spyware, Rootkit, Trojany, Adware i inne. Trojany to coś, co musi zostać pobrane i nie jest samoreplikujące się jak wirusy, ale zazwyczaj dzieje się tak, gdy przypadkowo pobierzesz coś z wiadomości e-mail. Adware to niechciane oprogramowanie, które automatycznie pobiera reklamy na komputer użytkownika. Ransomware to z kolei oprogramowanie, które blokuje dostęp lub grozi publikacją kompromitujących treści w zamian za pieniądze. Cokolwiek nie działoby się z naszym sprzętem w razie jakiejkolwiek usterki czy awarii pierwsza wpadająca do głowy myśl to "Mam nadzieję, że pobrałem wszystkie moje zdjęcia ślubne do chmury...". Na szczęście sprawdzony serwis komputerowy z dużym doświadczeniem bez problemu sprawi, że dysk twardy pozostanie nienaruszony a wszystkie potrzebne pliki uratowane. Warto zaufać specjalistom zamiast próbować coś ratować na własną rękę.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena