Reklama przenosi się dzisiaj głównie do przestrzeni wirtualnej, a bardzo wiele firm wyłącznie w Internecie promuje swoje produkty i usługi. Istnieją jednak przedsiębiorstwa, które nadal opierają się takim działaniom z powodu braku wiedzy i błędnego przekonania, że reklama musi być droga. 

Data dodania: 2021-05-20

Wyświetleń: 164

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Digital marketing - jakie narzędzia będą najlepsze dla najmniejszych biznesów

Tymczasem nawet najmniejsze przedsiębiorstwa mogą znacząco poprawić swoją sytuację przy użyciu niedrogich i przyjaznych narzędzi, jakie daje digital marketing.

Widoczność w wyszukiwarce - SEO a Google Ads

Dla wielu biznesów najważniejsza jest przede wszystkim dobra widoczność w wyszukiwarce internetowej, w tym przede wszystkim w tej rozwijanej przez Google. Liczne badania pokazują, że mało który internauta zadaje sobie trud przejrzenia więcej niż trzech pierwszych stron wyników wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest dziś pozycjonowanie stron, do którego wykorzystać można SEO, a także reklamę płatną.

SEO, czyli optymalizacja wyników wyszukiwania, to zestaw procedur, które prawidłowo przeprowadzone ściągają na stronę wysokiej jakości ruch organiczny, czyli taki, którego reprezentantami są głównie osoby należące do pożądanej przez dany biznes grupy docelowej.

Chociaż działania SEO są złożone i składa się na nie wiele czynników, w podstawowym zakresie można przeprowadzić je samemu, zwłaszcza w części dotyczącej odpowiedniej konstrukcji treści. Wystarczy używać odpowiednich słów kluczowych i poprawnie rozmieszczać je w tekście, a także zadbać o linkowanie i wymianę linków z innymi stronami. Równie ważne są nazwy i opisy zdjęć, a także tak zwane meta tagi, które można tworzyć i edytować samemu. Wiele działań wymaga jednak pomocy agencji interaktywnej i programistów, gdyż wiążą się one już z konstrukcją samej strony i wymagają one dokonania zmian w jej kodzie lub zastosowania specjalnych narzędzi i technologii.

Doskonałym uzupełnieniem działań SEO jest narzędzie Google Ads, czyli płatna reklama w wyszukiwarce Google. W przypadku SEO, efekty działań widoczne są często dopiero po kilku miesiącach, za to są one trwałe, jeżeli ściśle trzyma się przyjętej strategii, dodatkowo ulepszając ją wraz z ewolucją algorytmów indeksujących.

Google Ads działa natychmiastowo, gdyż po stworzeniu reklamy, opłaceniu jej i jej akceptacji przez Google od razu zaczyna ona generować pokaźny ruch. Dodatkowo wcale nie trzeba na to dużych sum, gdyż reklamy takie wykorzystują sporą liczbę informacji, jakie pozostawiają po sobie w sieci internauci, dlatego też tworzone są z pomocą tego narzędzia reklamy, które działają jak inteligentnie sterowane pociski, będąc wysoce precyzyjnymi i wyświetlając się pożądanej grupie docelowej, jeżeli są one dobrze skonfigurowane.

Marketing w mediach społecznościowych

Najmniejsze biznesy z chęcią wykorzystują do promowania swoich produktów i usług media społecznościowe, które potrafią ściągać olbrzymi ruch na firmowe strony i blogi, a także pozwalają na budowanie bliższych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami.

Tak samo, jak w przypadku marketingu w wyszukiwarce, w mediach społecznościowych można wykorzystać zarówno darmowe działania, budując profil w sposób organiczny dzięki wysokiej jakości dobrze zoptymalizowanej treści, lecz można też skorzystać z płatnych narzędzi reklamowych.

Zaleca się łączenie obu form promocji biznesu w social mediach, aby taki digital marketing był maksymalnie skuteczny. Na szczęście płatna reklama przy użyciu narzędzi takich jak Facebook Ads, Instagram Ads i Twitter Ads potrafi doprowadzić do sporej liczby konwersji przy bardzo niewielkich kosztach, co docenią właśnie najmniejsze biznesy, które na digital marketing nie mają dużego budżetu. Wystarczy bowiem zainwestować kilkadziesiąt złotych, by pozyskać nawet do tysiąca nowych klientów, pod warunkiem, że potrafi się dobrze skonfigurować reklamy w mediach społecznościowych. Jeśli media społecznościowe to nie bajka Twojej firmy, warto zainwestować np. w marketing email. Warto jednak zwrócić się do specjalistów, ponieważ zawiłości email marketingu potrafią przyprawić o zawrót głowy. Skuteczna wysyłka wiadomości email to podstawa dobrze działającego biznesu e-commerce. Należy zwrócić jednak uwagę na np. smtp port for ssl: https://emaillabs.io/serwer-smtp-dla-magento-integracja-z-smtp-emaillabs/

Marketing internetowy to jeden z tych obszarów, w zakresie którego wiele firm musi nadrobić zaległości, a żeby się do niego przekonać, wystarczy dać mu jakąkolwiek szansę i skorzystać z jednego z bardzo wielu jego narzędzi, by przekonać się o wysokiej jego skuteczności.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena