Forma i zastosowanie liter przestrzennych
Przestrzenne litery reklamowe to elementy dekoracyjne, które często mają postać modułowych konstrukcji świetlnych.
Ich zastosowanie skupia się na:
- podkreśleniu lokalizacji danej firmy i wyróżnieniu jej na tle innych przedsiębiorstw i budynków,
- wartości dekoracyjnej, dlatego litery reklamowe 3D są najczęściej wizytówką danej marki lub produktu,
- podkreśleniu prestiżu wybranej firmy, marki lub konkretnego produktu.
Realizacja: Litery przestrzenne Anyshape.pl
Trójwymiarowe litery reklamowe zatem zwykle nie są wykorzystywane w roli nośnika informacji krótkotrwałych, np. promocji, wyprzedaży itd.
Tekst i grafika - wszystko w jednym
Litery reklamowe to tak naprawdę dekoracyjne bryły geometryczne, które mogą przybrać praktycznie dowolną postać. Mogą być to klasyczne litery rozświetlone określoną barwą światła, a mogą być to też formy, które łączą w sobie klasyczny tekst i niecodzienne kształty. Tym samym litery reklamowe 3D mogą stać się ciekawą, graficzną dekoracją o zastosowaniu marketingowym.
Ich prostota połączona z ograniczoną symboliką sprawiają, że przedstawione za ich pomocą modele graficzne łatwo zapadną w pamięć. Nawiasem mówiąc, jest to podstawowa cecha dobrego narzędzia marketingowego.
Dlaczego litery 3D zapewniają tak skuteczny przekaz?
- Dzięki swemu rozmiarowi są one doskonale widoczne z dużych odległości. Litery świetlne idealnie prezentują się zwłaszcza nocą, rozświetlając całą gamą jaskrawych barw monotonne otoczenie miejskiej zabudowy.
- Elegancja to kolejny, bardzo ważny atut trójwymiarowych liter przestrzennych. Podkreślają one prestiż marki i związanej z nią firmy, budzą zainteresowanie (a nawet zachwyt) i przyciągają wzrok potencjalnych odbiorców.
- Litery przestrzenne budzą zaufanie, świadcząc o profesjonalizmie danej firmy. Pośrednio świadczą one o rzetelnym podejściu firmy do swoich Klientów i współpracowników.
Zasady projektowania liter przestrzennych
Litery reklamowe 3D są tak zaprojektowane, by stanowić uzupełnienie dla elewacji i aranżacji budynków. Ich projekt odnosi się do specyfiki konkretnej branży, jej charakteru, związanych z nią procesów itd. Przykładowo litery wykorzystywane w branży mechanicznej, będą wyróżniać się kanciastymi kształtami, szarą kolorystyką i ogólnie pojętą prostotą.
Zaletą trójwymiarowych liter reklamowych jest ich pełna personalizacja. Obejmuje ona zarówno kwestie związane z kształtem i kolorem modelu, jak również - z materiałem, z którego został on wykonany. Ważną cechą takich modeli przestrzennych jest ich niepowtarzalność.
Podsumowanie
Nowoczesne, przestrzenne litery reklamowe 3D to nie tylko forma reklamy samej w sobie, ale przede wszystkim próba zaznaczenia obecności konkretnego brandu w bardzo złożonym otoczeniu marketingowym.