Google Ads to narzędzie reklamowe stworzone przez Google. Można je wykorzystać w działaniach marketingowych, prowadzonych za sprawą wyszukiwarki internetowej. 

Data dodania: 2020-05-06

Wyświetleń: 254

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Google Ads w promocji biznesu online

Możliwości tego narzędzia się bardzo duże, bowiem reklama w Google to nie tylko linki sponsorowane w wyszukiwarce, ale także reklama banerowa w sieci reklamowej oraz reklama wideo, którą zobaczyć można między innymi w serwisie YouTube.

 

Gdzie wyświetlane są reklamy?

Reklamy w Google Ads wyświetlają się w dwóch sieciach:

  • Sieć wyszukiwania Google, która obejmuje wyszukiwarkę Google, a także te, które korzystają z silnika Google, czyli wyszukiwarkę dostępną na Interia, Onet, WP. W ramach sieci wyszukiwania możliwe jest również wyświetlania reklam w Mapach Google czy tez YouTube. W sieci wyszukiwania wyświetlane są reklamy tekstowe oraz reklamy produktowe.
  • Sieć reklamowa Google, obejmuje tysiące witryn. Są to zarówno małe strony blogowe jak i wielkie portale, np. Onet. W ramach sieci reklamowej wyświetlana jest reklama banerowa lub też wideo.

 

Ile kosztuje reklama w Google?

Opłata za reklamę w Google Ads pobierana jest wyłączenie za efekt, czyli kliknięcia w reklamę. Nie płacisz za wyświetlenie reklam (chociaż jeżeli chcesz to również jest taka możliwość), a opłata pobrana zostanie tylko w przypadku kiedy użytkownik zainteresowany Twoją reklamą, kliknie w nią i przejdzie do witryny.

 

Jak ustawić budżet w kampanii ?

O tym ile wydasz zadecydujesz samodzielnie, ponieważ możesz ustawić budżet dzienny dla każdej kampanii na koncie reklamowym. Masz więc pełną kontrolę nad tym ile dokładnie środków zrealizuje Twoja kampania. Budżet, który zostanie przez Ciebie ustawiony będzie równomiernie wykorzystywany przez cały dzień. Google Ads tak dostosuje wyświetlanie reklam w Twoich kampaniach, aby móc wyświetlać reklamy równomiernie przez cały dzień.

 

Jaki typ kampanii wybrać?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, bowiem wszystko zależy od celu kampanii. W przypadku sprzedaży produktów przez Internet z pewnością dobrym wyborem będą kampanie Google Shopping, kampanie dynamicznego remarketingu w sieci reklamowej czy też reklamy dynamiczne w wyszukiwarce Google oraz standardowe reklamy tekstowe. Te ostatnie sprawdzą się również w większości innych kampanii od kampanii wizerunkowych po kampanie efektywnościowe nastawione na generowanie leadów czy też innych konwersji. W większości branż dobrym sposobem na promocję biznesu będzie też remarketing jednak z małymi wyjątkami, ponieważ nie można go wykorzystywać w niektórych branżach, jedną z nich jest na przykład branża farmaceutyczna.

 

Reklama w Google – kto przeprowadzi kampanię?

Z pewnością słyszałeś o reklamie w Google i na pewno takie nazwy jak Google AdWords czy też aktualna wersja tego narzędzia – Google Ads – są Ci znane. Mało osób wie w jaki sposób można samodzielnie stworzyć kampanię reklamową w tym systemie reklamowym. W większości przypadków - agencja SEM tworzy takie kampanie, więc możesz zgłosić się do jednej z takich agencji reklamowych w celu przeprowadzenia kampanii Google Ads. Innym wyborem są specjaliści od reklamy w Google. Trzecim wyborem może być samodzielna obsługa i zarządzanie kampaniami reklamowymi w Google. Każdy sposób ma swoje plusy, jak i minusy. Wybór zależny jest również od przyjętej przez Ciebie strategii.

 

Jak nauczyć się reklamy w Google Ads?

Do wyboru masz wiele metod. Pierwsza z nich to kursy online stworzone zarówno przez specjalistów z Polski jak i tych zagranicznych. Przed zakupem danego kursu Gogole Ads sprawdź jego program, ponieważ mogą się od siebie różnić kluczowymi dla Ciebie tematami, które poruszają. Innym sposobem są stacjonarne szkolenia Google Ads organizowane przez wyspecjalizowane firmy. Wśród takich szkoleń znaleźć możesz szkolenia czysto teoretyczne, ale również takie, które oparte są na praktycznych warsztatach. Innym sposobem może być samodzielna nauka poprzez zdobywanie wiedzy na forach, grupach fb i innych miejscach, gdzie specjaliści dzielą się swoją wiedzą.

Licencja: Copyright - zastrzeżona