Wszystko spowodowane jest ich działalnością internetową, a jak wiadomo w dzisiejszych czasach zaczyna ona mieć większy zasięg aniżeli telewizja czy tradycyjne gazety.
Jak w innych relacjach międzyludzkich tak i tutaj na linii reklamodawca - blogger występują pewne niedomówienia czy też zażalenia. Jedni skarżą się na brak efektywnej pracy bloggerów czy formę promocji odbiegającą od oczekiwań. Natomiast bloggerzy twierdzą, że są traktowani nieprofesjonalnie, przez co są zniechęcani do współpracy. Doświadczenie oraz obserwacje rynku pokazują, że współpraca przebiega najefektywniej jeśi jest koordynowana przez osoby z dużym doświdczeniem PR-owym oraz wśród społeczności blogerskiej. Można także zauważyć pewne nielogiczne założenia. Blogerzy o szerokim, a nawet wręcz światowym zasięgu nie potrafią generować takiej sprzedaży jak ci, którzy nie posiadają tak ogromnego zasięgu, a obsługiwani są przez managerów. Niby paradoks jednak takie są realia. Wpływ ma na to przede wszystkim aktywne działanie w zakresie pozyskiwania zleceń oraz dostęp do spółek, które takie zapotrzebowanie zgłaszają.
W tym celu właśnie powstał Blogger Relations, który ma za zadanie wypracowanie odpowiedniej strategii współpracy na linii firma - blogger, pośredniczenie w ustaleniach, wybór dla klienta odpowiedniego blogera oraz na odwrót - dostarczenie blogerowi zleceń, pasujących do jego profilu działalności.
Ponadto dzięki Bloger Relations można łatwo i szybko przeprowadzić odpowiednie szkolenia oraz nadzorować proces promocji produktów firmy i ewentualnie nakierować działania na odpowiednie tory w celu osiągnięcia większych korzyści. Z reguły blogerzy nie wiedzą jakie możliwości daje reklamodawcom ich twórczość oraz nie zawsze mają pomysł jak przekuć swoje zasięgi w sprzedaż dla klienta. Niektóre z akcji influencerów, mimo iż są prowadzone z pasji, to nie przynoszą zamierzonych wskaźników. Tutaj, zdaniem agencji jest również opracowanie strategii ich osiągnięcia oraz mierzenie i raportowanie skuteczności.
Blogger relations, a pozycjonowanie stron
Oprócz samej warstwy wizerunkowo-sprzedażowej, ważnym elementem jest jednoczesny wpływ na pozycjonowanie strony reklamodawcy. Blogi posiadają odpowiednie parametry SEO, dzięki którym przy odpowiednio dobranych prametrach można wypozycjonować stronę skuteczniej niż agencje pozycjonerskie działające na tzw. własnych stronach zapleczowych.
Baza influencerów to nie tylko kopalnia możliwości dla reklamodawców, ale również i szanse rozwoju dla blogerów. To obustronny dostęp do wiedzy mentorskkej na różne tematy w takim zakresie jak chciażby wspomniane pozycjonowanie stron.
Blogger Relations skupia przede wszystkim influencerów operujących na różnych poziomach, preferencjach, tematach, a także w zakresie różnych mediów społecznościowych. Ma to za zadanie uatrakcyjnić niejako ofertę dla reklamodawców oraz firm, aby mogły dopasować odpowiedniego bloggera do swoich wymagań. Analiza statystyk każdego bloga, wpisu oraz dostęp w bazie influencerów do ich dokładnych parametrów SEO, pozwala w odpowiedni sposób dopasować agencji wydawcę do swoich potrzeb marketingowych.
Agencje to także zapewnienie bardzo dobrej komunikacji i nawiązanie wspólnego języka między bloggerem i spółką składającą zlecenie. Jest to podstawa do rozpoczęcia owocnej i udanej współpracy..
Więcej: https://keep-going.pl/