Większa liczba wyświetleń
Wzrost liczby wyświetleń to pierwszy powód, dla którego wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą bloga firmowego decyduje się na wzbogacenie swoich artykułów o hiperłącza. Kiedy umieszczasz w tekście link, o którym informujesz swojego czytelników, możesz się spodziewać, że część z nich w niego kliknie, a to oznacza dla Ciebie większą liczbę wyświetleń i tym samym - większą popularność. Dzięki temu nie tylko więcej zarobisz na reklamach, ale także inni ludzie będą łatwiej mogli Cię znaleźć i zapoznać się z tym, co im oferujesz.
Nie musisz pisać o czymś po raz kolejny
Jeśli od czasu do czasu oglądasz polskiego YouTube'a, z pewnością zauważyłeś/-aś taktykę niektórych youtuber'ów, którzy w danym filmiku odwołują się do tematu z innego filmu i nie tłumaczą danej tematyki od nowa, ale polecają zainteresowanym zapoznanie się z treścią tamtego filmu. W ten sposób nie tylko unikają konieczności ponownego mówienia o czymś, co już kiedyś omówili, ale także reklamują swoją twórczość i wywołują ruch na stronie ze starym filmem. Przykładowo: ktoś recenzuje telefon XYZ i mówi, że jego wyświetlacz jest całkiem podobny jak w telefonie YXZ, po czym informuje widzów, że gdyby byli zainteresowani to na dole znajdą link z filmem o YXZ. Dlaczego nie można by zastosować tego w pisaniu tekstów na bloga firmowego?
Przykłady potwierdzeniem teorii i szansą na zakup
Załóżmy, że piszesz teoretyczny tekst dotyczący Twojej branży. Niech będzie to np. artykuł w formie poradnika: "Jaki odkurzacz wybrać?". Jeżeli opisujesz po kolei preferencje różnych użytkowników dotyczące tego urządzenia, aż prosi się, by dodać odpowiednie przykłady - konkretne modele odpowiadające danym preferencjom. Linkując w tekście artykułu przedmioty ze swojego sklepu działasz na rzecz zwiększenia ruchu na tych stronach, ale także zwiększasz szanse na zakup i zdobycie nowych klientów. Pamiętaj, że ktoś, kto nie jest zainteresowany zakupem odkurzacza raczej nie będzie szukał w Internecie porad na temat tego jakimi kryteriami kierować się przy jego wyborze... Ważne byś jednak nie zarzucił swojego potencjalnego klienta zbyt dużą ilością linków - to ma być nadal poradnik, a nie mocno narzucająca się reklama konkretnych produktów.