Kreowanie wizerunku eksperta
Bardzo dużo osób zakłada blog na stronie firmowej, ponieważ mają świadomość, że dzięki temu mogą zbudować pozytywny wizerunek. Oczywiście, Klienci w dzisiejszych czasach zwracają uwagę na rozmaite kwestie wybierając dane usługi świadczone przez przedsiębiorstwa. Same firmy mogą rzecz jasna krótko opisywać, że mają duże doświadczenie, właściwe predyspozycje, odpowiednie kwalifikacje do działania w konkretnej branży itp. Łatwiej będzie jednak przekonać Klientów do współpracy, jeśli użytkownicy będą widzieć, że dany blog zawiera ciekawe wskazówki na nurtujące pytania. Taka strona internetowa to zatem metoda, żeby pokazać, że rzeczywiście znamy się na swoim fachu, jak mało kto. Badania pokazują, że Klienci chętniej decydują się na przedsiębiorstwa, które udowadniają, że istotnie nie brakuje im wiedzy na konkretne tematy. Poprzez bloga firmowego można natomiast pochwalić się posiadanymi informacjami i zyskać w oczach innych osób.
Promowanie określonych produktów czy usług
Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że reklama to dźwignia handlu. Istnieją jednak różne formy promowania. Samo pisanie, że dany produkt jest genialny, unikatowy, jedyny w swoim rodzaju itp. po prostu nie wystarczy. Klienci w dzisiejszych czasach są bardzo wyczuleni na taką nachalną reklamę, która jest tak naprawdę niczym innym, jak - kolokwialnie pisząc - laniem wody. Liczy się to, aby krok po kroku rzeczywiście przedstawić wszystkie najważniejsze zalety. Można to bez żadnego problemu zrobić właśnie na stronie firmowej poprzez bloga. Jeśli wejdziecie np. na artelis.pl to zobaczycie, jak to mniej więcej może wyglądać. Chodzi o to, że bez żadnego problemu można opisać wszystkie kluczowe walory. Warto przedstawić argumenty przekonujące do tego, żeby skorzystać z konkretnego produktu albo danej usługi. Jeśli Klienci zauważają realne korzyści, to zdecydowanie łatwiej będzie im wybrać sklep stacjonarny albo internetowy z tym asortymentem.
Większy ruch na stronie
Dużo osób decyduje się na bloga, ponieważ ma to korzystny wpływ na ruch na głównej stronie danej firmy. To metoda, żeby w naturalny sposób pozyskiwać Klientów. Większe zainteresowanie to prędzej czy później większe zyski z prowadzonej działalności. Jest to zatem gra "warta świeczki".