Jeśli posiadasz swoją stronę internetową to w końcu przychodzi najwyższy czas aby ją reklamować. Jednak dylemat wyboru pomiędzy pozycjonowaniem, a reklamą Adwords potrafi spędzić sen z powiek.

Data dodania: 2017-11-13

Wyświetleń: 1095

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pozycjonowanie stron www czy reklama Adwords ?

Jest w końcu  - Twoja nowa strona internetowa pojawiła się w sieci. Tak długo wyczekiwana pojawia się po wpisaniu adresu w pasek wyszukiwarki. Jest ładnie stworzona, zawiera grafikę bardzo przyjazną dla oka. Normalnie cud!

Mija jeden dzień, tydzień i w końcu miesiąc od momentu gdy umieściłes swoją stronę w sieci. Zerkasz na statystyki odwiedzin, a tam oprócz Twoich wejść nikogo więcej nie widać. Sprzedaż (w przypadku stron firmowych) stoi na tym samym niskim poziomie lub nie istnieje wcale. Zaczynasz się zastanawiać co robisz źle i jak tą sytuację naprawić. Jest wyjście z tej sytuacji. Należy rozważyć następujące rodzaje promocji stron internetowych w sieci:

W przypadku wyboru usługi pozycjonowania strony www sprawa ma się następująco. Kontaktujesz się z wybraną przez Ciebie agencją SEO i przedstawiasz co chciałbyś zyskać. Przedstawiasz na jakie słowa czy frazy kluczowe chciałbyś byś widoczny w wynikach wyszukiwania. Wtedy rozpoczyna się bardzo mozolna praca osób świadczących takie usługi. Jeśli wykorzystują one prawidłowe metody i techniki to już całkiem dobre wyniki można osiągnąć po około 3 miesiącach od rozpoczęcia pozycjonowania. Tak, zgadza się. Potrzeba na to dość sporo czasu. Przy pozycjonowaniu stron nie ma akcji typu ad hoc !

W momencie zdecydowania się na opcję drugą, czyli wykupienie "powierzchni reklamowej" bezpośrednio od Google, Twoja strona może pojawić się błyskawicznie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Na samym początku nalezy założyć konto w Google. Chyba że je już masz, to możesz od razu przechodzić dalej, czyli do zakładki Adwords. Tam wpłacasz na swoje konto pieniądze i czekasz aż zostaną zaksięgowane przez korporację. Kolejnym etapem jest konieczność wykreowania jednostki reklamowej. Czyli tego jak Twoja reklama ma wyglądać, gdy któryś z użytkowników wpisze ją w wyszukiwarkę. Moderatorzy Google zweryfiują prawidłowość wyświetlanej jednostki i zaakceptują ją lub przekażą do poprawienia. Wtedy należy już tylko poczekać dosłownie chwilkę i Twoja strona jest na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Na sam koniec chciałbym przedstawić wady i zalety poszczególnych sposobów :

Pozycjonowanie zlecone agencji SEO

Plusy:

+ spotkanie bezpośrednie lub zdalne (wyjaśnienie problematyki)

+ budowanie wiarygodności marki w sieci co wpływa na rozpoznawalność

+ kierowanie ruchu z wielu źródeł

Minusy:

- dlugie oczekiwanie na wyniki

- możemy trafić na osoby nie potrafiące tego robić, a wtedy bardziej zaszkodzą niż pomogą

Promowanie poprzez Google Adwords

Plusy:

+ błyskawiczne wyświetlanie po zaakceptowaniu jednostki reklamowej

+ dostęp do statystyk oraz trendów 

+ tzw. planer słów kluczowych (pomoc przy doborze frazy)

Minusy:

- linkowanie tylko i wyłącznie z jednego miejsca

- nieumiejętne korzystanie może spowodować szybkie wydanie środków przeznaczonych na reklamę

Pamiętaj wybór należy tylko i wyłącznie od Ciebie.Musisz sam przeanalizować co będzie dla Ciebie lepsze.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena