Sklepy internetowe cieszą się coraz większą popularnością. Takie zakupy są bardzo wygodne, szczególnie dla osób zapracowanych, które nie mają czasu wybrać się do tradycyjnego sklepu stacjonarnego. 

Data dodania: 2017-08-22

Wyświetleń: 982

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak rozpocząć sprzedaż przez internet?

Wystarczy komputer, czy nawet smartfon, aby w kilka chwil wybrać z szerokiej oferty sklepów internetowych i zamówić dostawę towarów pod same drzwi. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób jest zainteresowanych prowadzeniem sklepu internetowego. Jednocześnie zadają sobie jednak ważne pytanie: jak zacząć sprzedawać przez internet?

Sprzedaż internetowa na poważnie

    Jeśli planujesz otworzyć sklep internetowy, musisz mieć na uwadze, że w świetle prawa jest to biznes jak każdy inny. Z tego powodu zanim otworzysz swój sklep, musisz zarejestrować swoją działalność, oraz otrzymać numer NIP i REGON. Należy również założyć firmowe konto bankowe i zarejestrować się w urzędzie skarbowym. Osobom niecierpliwym pragnącym jak najszybciej rozpocząć swój biznes może się to wydawać zbyt czasochłonne, jednak jest to konieczność, którą trzeba zrealizować.

    Ważną częścią przygotowań do otwarcia własnego sklepu internetowego jest badanie rynku i ustalenie, co i komu zamierzasz sprzedawać. Na tym etapie należy zapoznać się z ofertą innych sklepów, aby ocenić, jakiego typu towary są oferowane przez internet, czy są popularne, oraz do kogo są kierowane. Aby odnieść sukces najlepiej znaleźć dla siebie odpowiednią niszę towarów, która nie ma dużej konkurencji na rynku. Dobrze by było wybrać produkty nawiązujące do Twoich zainteresowań - od razu będziesz posiadał potrzebną wiedzę na ich temat, a i samo prowadzenie sklepu nie będzie tylko przykrym obowiązkiem.

Dobrym miejscem na badanie rynku będzie platforma handlowa, jak chociażby allegro - na tego typu stronach znajdziesz szeroki przekrój sklepów, dzięki czemu będziesz mieć możliwość porównać ich ofertę, ceny oraz koszty dostawy. Pozwoli Ci to również ustalić popyt i podaż produktów, co pomoże CI dokładnie określić, jakiego typu towaru powinieneś zawrzeć w swojej ofercie i w jakich ilościach je zamawiać od dostawców.

    Często ignorowanym, a jednak bardzo ważnym elementem sklepu internetowego jest jego nazwa i logo. Nazwa sklepu nie może być zbyt skomplikowana, aby można było ją łatwo zapamiętać. Dobrym pomysłem jest użycie nazwy kojarzącej się z produktami, które będziesz oferować. Tak samo logo - będzie to jedna z pierwszych rzeczy, które zobaczą klienci po wejściu na Twoją stronę. Powinno być ono estetyczne i nawiązywać do Twojej działalności. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby samemu zaprojektować logo Twojego sklepu, możesz zlecić to zadanie profesjonalnemu grafikowi.

    Równie istotne jest rozpisanie profesjonalnego regulaminu Twojego sklepu. Powinny się w nim znaleźć informacje dotyczące zakupów, zwrotów, reklamacji, jak również poruszać sprawę polityki prywatności Twoich klientów.

    Kolejnym ważnym elementem jest zawarcie umów z dostawcami oraz kurierami, dzięki którym będziesz posiadał towary na sprzedaż, jak również sposób, aby je szybko dostarczyć klientom. W zależności od branży i typu produktów, które zamierzasz sprzedawać, szczegóły tych umów będa różne. W przypadku kurierów możesz rozważyć umowę z brokerem kurierskim (pośrednikiem), który będzie w stanie zaoferować Ci korzystniejsze ceny na dużą ilość przesyłek.

Własny sklep czy platforma sprzedażowa? Gdzie sprzedawać?

    Kiedy już masz opracowany plan, co sprzedawać, ustaliłeś nazwę i profil swojego sklepu, przychodzi moment, aby urzeczywistnić swój pomysł. Teraz możesz zadawać sobie pytanie, czy bardziej opłaca Ci się założyć własny sklep, czy też założyć konto na jednym z licznych portali handlowych. Oczywiście otworzenie własnego sklepu wiąże się z dodatkowymi obowiązkami - utrzymywanie domeny, projekt graficzny, odpowiedni kod strony oraz logistyka to tylko niektóre z nich. To wszystko musisz mieć na uwadze decydując się na założenie własnego sklepu internetowego. Najlepszym rozwiązaniem w takim przypadku będzie zatrudnienie osób, jak grafika, programisty, specjalisty od pozycjonowania stron w przeglądarkach.

    Alternatywą dla własnego sklepu jest platforma sprzedażowa. Działająca na zasadach “wirtualnej galerii handlowej”, gromadzi w jednym miejscu wielu sprzedawców, przez co klienci mają wybór, u kogo zakupić dany produkt. Aby wystawiać swoje towary na takiej stronie, najczęściej wystarczy założyć na niej konto. Operowanie takim sklepem jest jest prostsze niż utrzymywanie własnej domeny. Jednak wiele z takich serwisów pobiera prowizję od każdego sprzedanego towaru.

Sprzedaż internetowa jest kusząca zarówno dla klientów, jak i sprzedawców. Szerokie grono odbiorców oraz wybór towarów sprawia, że coraz więcej osób zamiast tradycyjnych zakupów decyduje się na kupowanie przez internet. Jest to wciąż rozwijająca się gałąź gospodarki, której potencjał jest wciąż pogłębiany. Jeśli uważasz, że jest to biznes dla Ciebie, nie zwlekaj! Zakładanie własnego sklepu internetowego jeszcze nigdy nie było takie proste.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena