Paliwa płynne można podzielić na dwie kategorie: paliwa płynne, do których zalicza się benzynę, olej opałowy oraz biopaliwa, a także paliwa gazowe, czyli LPG, propan oraz butan.

Data dodania: 2017-05-24

Wyświetleń: 981

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Rodzaje paliw

Hurtowe ceny paliw ciekłych

Paliwa ciekłe czyli benzyna i olej napędowy są bardzo trwałe oraz idealnie sprawdzają się w praktycznie każdych warunkach użytkowania pojazdu. Stanowią one idealny materiał napędowy oraz ich największą zaletą jest niski wytwór osadowy. Hurtowe ceny paliw powinny być osiągalne dla większości kierowców.

Benzyna najczęściej stosowana jest we wszystkich silnikach spalinowych. Produkowana jest w wyniku rektyfikacji ropy naftowej, a do jej największych zalet można zaliczyć: odporność na niskie temperatury, wysoką kaloryczność oraz niską zawartość siarki. Niestety benzyna posiada również listę wad, pośród których należy umieścić: bardzo duże parowanie oraz problemy z jej przechowywaniem; możliwość wybuchu, ponieważ jest ona paliwem łatwopalnym, a także możliwość wyczerpania ropy naftowej. Ponadto każdy użytkownik samochodu spalinowego powinien wiedzieć, iż w procesie jej pozyskiwania dodaje się substancje zapobiegające spalaniu stukowemu oraz katalizatory platynowe - to w znacznym stopniu wpływa na dość wysokie ceny tego materiału.

Olej napędowy przeznaczony jest do silników wysokoprężnych, które potocznie nazywane są silnikami diesla. Jego pozyskanie jest znacznie łatwiejsze i szybsze co również wpływa na jego cenę - olej opałowy jest tańszy od benzyny. Tendencje zwyżkowe cen oleju można zazwyczaj zaobserwować jesienią i zimą, kiedy to rośnie zapotrzebowanie na  produkowany w taki sam sposób olej opałowy.

Hurtowe ceny paliw gazowych

W ostatnim czasie instalacje gazowe coraz bardziej zyskują na popularności z uwagi na fakt, iż hurtowe ceny paliw: benzyny i oleju napędowego stale rosną. Należy jednak zwrócić uwagę na to, iż takie instalacje w znacznym stopniu skracają życie silnika, a w szczególności tych nowszych jednostek. To, co zaoszczędzimy na eksploatacji, będzie trzeba włożyć w remont silnika.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena