XXI wiek śmiało można określić mianem wieku Internetu. To właśnie teraz globalna sieć staje się dominującym medium na całym świecie, a posiadanie strony internetowej obowiązkiem, który dotyczy także lokali gastronomicznych.  Jednak jak stworzyć wyróżniającą się z pośród setki innych stron internetową restauracji?

Data dodania: 2016-05-18

Wyświetleń: 820

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena
Pobierz artykul

Licencja: Creative Commons

Strona internetowa restauracji

Strona internetowa, jaką powinna posiadać restauracja musi oczywiście jak każdy serwis zawierać najbardziej kluczowe informacje, którymi w przypadku restauracji jest na pewno lokalizacja, dane kontaktowe oraz menu.

W przypadku menu oprócz nazw i cen potraw warto dodać także rzeczywiste zdjęcia potraw, które zachęcą potencjalnych klientów do ich spróbowania,. Warto także pomyśleć o wdrożeniu możliwości zamówienia on-line, co mimo dynamicznego rozwoju Internetu nadal nie jest standardem wśród serwisów internetowych lokali gastronomicznych. Taka funkcjonalność na pewno będzie bardzo dobrze przyjęta przez Internautów, którzy żądają od stron internetowych jak największych możliwości interakcji. Oprócz możliwości zamawiania, strona internetowa restauracji powinna posiadać także możliwość oceny danego dania i wydania komentarza na jego temat, co może stanowić dla naszego lokalu dodatkową reklamę. W końcu nic tak nie zachęca do odwiedzenia lokalu jak pozytywne opinie gości restauracji.

Innym elementem, który może wyróżnić stronę internetową z pośród konkurencyjnych stron jest szata graficzna. Obecnie dużo restauracji ma atrakcyjną szatę graficzną, jednak często skupiają się one na prezentacji lokalu, który nie jest tak ważnym elementem jak jedzenie serwowane w nim. Dlatego też szata graficzna, która charakteryzować się powinna dobra restauracja musi posiadać przede wszystkim zdjęcia jedzenia jakie jest serwowane w restauracja. Zdjęcia samego lokalu możemy umieścić w oddzielnym dziale jakim jest galeria.

Kolejnym aspektem, jakim powinna się cechować dobra strona internetowa lokalu gastronomicznego to dostępność na wszystkich platformach. Strona internetowa restauracji musi posiadać wersje mobilną lub responsywną dzięki czemu każdy klient będzie miał do niej dostęp wszędzie. Pozwoli to na zwiększenie liczby zamówień oraz łatwe sprawdzenie lokalizacji lokalu w telefonie komórkowym.

Oprócz funkcjonalności oraz wyglądu bardzo ważną cechą nowoczesnej strony internetowej, która wyróżni się z pośród konkurencji jest optymalność pod względem SEO. Strona taka musi być odpowiednio zoptymalizowana, dzięki czemu łatwiej uzyska wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych, które przełożą się automatycznie na odwiedziny strony, a co za tym idzie i w liczbę potencjalnych klientów. W optymalizacji oprócz odpowiedniego opisania linków, zdjęć oraz meta tagów strony bardzo ważnym aspektem jest treść. Teksty znajdujące się na stronie powinny zawierać najważniejsze słowa kluczowe charakteryzujące menu restauracji oraz jej położenie. Treść musi być nie tylko przyjazna wyszukiwarkom, ale przede wszystkim bardzo zrozumiała dla klientów, dlatego też stworzenie dobrych opisów strony jest równie trudne co samego serwisu.

Jednak należy pamiętać że dobra strona internetowa to nie tylko atrakcyjny wygląd, ciekawe rozwiązania funkcjonalności i czytelny interfejs, ale przede wszystkim ciekawe treści, które wraz z przystępnymi cenami i pysznym menu przyciągną do naszej restauracji szerokie grono klientów.

Licencja: Creative Commons