Poprowadź konsumenta do celu.
Na pewno niejednokrotnie spotkałeś się z reklamami podłogowymi. Przyjmują najróżniejsze formy i kształty. Mogą być to zwykłe koła, ale także ślady butów i strzałki prowadzące w pewne miejsce.
Ciąg naklejek wzbudza zainteresowania konsumenta, który często za nim podąża. Gwarancję przechadzki po śladach, mamy zawsze w przypadku dzieci. Jeżeli twój produkt kierowany jest do grupy posiadającej małe dzieci, masz pewność, że maluch chętnie zaprowadzi mamę po śladach do celu. Pamiętaj jednak, żeby na końcu drogi czekała na dziecko nagroda. Może być to dodatek do twojego produktu, hostessa z lizakami lub naklejka pozwalająca na grę w klasy, lub „znalezienie Wallego”. Nie chcesz przecież rozczarować malucha.
Oczywiście nie tylko dzieci lubią rozwiązywać zagadki i kierują się ciekawością. Wykorzystaj tę wiedzę, planując swoją kampanię reklamową.
Przypomnij klientowi, czego potrzebuje.
Choć cały czas promowane jest wybieranie się na zakupy z listą potrzebnych produktów, nadal większość z konsumentów listy nie robi lub zwyczajnie się jej nie trzyma. Przypomnij konsumentowi o swoim produkcie, umieść naklejkę u wlotu alejki z twoim towarem lub skorzystaj z wiedzy na temat łączenia produktów.
Załóżmy, że jesteś producentem mleka. Wiesz, że mleko jest niezbędne do zjedzenia płatków i robienia kremów do ciast. W działach, w których znajdują się te produkty umieść naklejkę ze swoim logiem i dopiskiem „masz już mleko?”. Wielu klientów przypomni sobie, że faktycznie potrzebują twojego produktu i zabierze go ze sobą po drodze do kasy.
Dlaczego warto umieszczać reklamę na podłodze?
Wchodząc do sklepu, jesteśmy bombardowani reklamami i promocjami, dzieje się to już od kilku lat w związku z czym uodporniliśmy się na standardowe formy i wielu z nich nawet nie zauważamy. Podłoga nie jest jeszcze stałym miejscem informacji promocyjnych, przez co nadal przyciąga uwagę konsumenta. Co więcej, ze względu na częste korzystanie z telefonu podczas zakupów (wysyłanie SMS-ów, sprawdzanie listy, portali społecznościowych itp.) klienci dużo czasu patrzą w dół, zamiast rozglądać się po półkach. Warto też wspomnieć, że dla tradycjonalistów rozglądających się po sklepie, także reklama będzie widoczna. Ciekawym sposobem wykorzystania naklejek podłogowych jest umieszczenie na nich kodów QR. Telefon już jest w dłoni konsumenta, żeby wejść na wybraną przez Ciebie stronę, wystarczy, że zeskanuje kod.
Reklama na chodniku?
Naklejki podłogowe nie muszą być wykorzystywane jedynie w pomieszczeniach. Przy zastosowaniu bardzo silnego kleju mogą być one także umieszczone na dworze. Idealne do tego zadania są naklejki SuperMoc. Są to naklejki odporne na warunki atmosferyczne, promieniowanie UV, silnie przyklejone do podłoża i laminowane. Dzięki temu śnieg, deszcz czy upały nie spowodują uszkodzenia lub odklejenia się reklamy.
Plusy naklejek podłogowych.
- Dowolny kształt
- Dowolna wielkość
- Dostosowanie do powierzchni
- Trudne do uszkodzenia mechanicznego
- Odporne na wodę i detergenty (mycie podłóg)
- Antypoślizogowe
- Łatwe w aplikacji
- Wzbudzają zainteresowanie konsumenta
- Są niestandardową forma reklamy