Trzeba przyznać, że rodzice mają w dzisiejszych czasach twardy orzech do zgryzienia. Szczególnie jeśli ich pociecha spędza czas przed ekranem komputera lub gamepadem w ręku. Z wiekiem sprawa komplikuje się jeszcze bardziej. Dlaczego? Dziecko ma dostęp do coraz większej ilości gier. I to nie byle jakich gier, ale brutalnych i pełnych przemocy.

Data dodania: 2014-12-08

Wyświetleń: 1156

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Gry dozwolone od lat...

Na całe szczęście ktoś zajął się tym tematem. Uściślając, nie jest to osoba, a organizacja Interactive Software Federation of Europe z siedzibą w Belgii. ISFE stworzyła oddzielny podmiot Pan European Game Information. Organ ten odpowiedzialny jest za stworzenie specjalnego rating w celu ochrony dzieci i nieletnich przed zbyt brutalnymi obrazami w grach wideo.

Rating dzieli gry na 5 różnych grup 3, 7, 12, 16 i 18.

Grupa wiekowa - 3. Oznacza to grę, w którą może grać dziecko w każdym wieku. Pojawia się znikoma ilość przemocy. Przemoc tą możemy nazwać bajkową (znana z kreskówek). Ciężko doszukać się związków z prawdziwymi postaciami lub ludźmi. Brak wulgaryzmów, obrazów i dźwięków mogących przestraszyć dziecko.

Grupa wiekowa - 7. Nadal znikoma ilość przemocy. Mogą pojawić się rzeczy, które mogą przestraszyć młodych graczy.

Grupa wiekowa - 12. Pojawia się przemoc o umiarkowanym poziomie. Bardziej realistyczne postacie. Nie mogą pojawiać sie odwołania do seksu. Dopuszcza się występowanie wulgaryzmów.

Grupa wiekowa - 16. Przemoc i brutalność ukazana tak jak w rzeczywistości wygląda. Wulgaryzmy, sceny przemocy, narkotyki, papierosy i alkohol.

Grupa wiekowa 18. Przemoc na którą powinni być przygotowani pełnoletni gracze. Może występować uczucie odrazy.

Dzięki temu rodzic wie, że gra jest odpowiednia dla jego dziecka lub po prostu niedozwolona. Umieszczane są również takie informacje o występowaniu w grze wulgarnego języka, dyskryminacji, hazardu, seksu, przemocy, strachu, narkotyków i gra online z innymi ludźmi.

Taki sposób klasyfikacji gier spotkać można w przeważającej liczbie państw europejskich. Na chwilę obecną jest to 30 krajów. Europejska inicjatywa spotkała się z poparciem i wsparciem ze strony największych firm na rynku gamingowym takich jak Microsoft, Sony i Nintendo oraz producenci gier.

Według przeprowadzonych badań 93% osób kupujących gry rozpoznaje oznaczenia wiekowe PEGI. Informacje te wydają się przydatne dla rodziców, ponieważ 49% z nich uważa oznaczenia ratingu wiekowego za użyteczne podczas kupowania gry

Licencja: Copyright - zastrzeżona
1 Ocena