Nawet najlepiej funkcjonująca i innowacyjna firma nie odniesie sukcesu, jeżeli o jej działalności nie dowie się odpowiednio duża grupa odbiorców.

Data dodania: 2014-12-01

Wyświetleń: 3104

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Skuteczne zamanifestowanie swojej obecności na rynku to absolutna podstawa do osiągnięcia realnych korzyści finansowych i pozyskania wartościowych klientów, którzy trwale przywiążą się do marki. Aby osiągnąć pożądane efekty, należy skorzystać z kreatywnych rozwiązań marketingowych i wypromować firmę zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w Internecie.

Strony internetowe

Oczywiście podstawą działalności każdej nowoczesnej firmy jest strona internetowa – bez tego ani rusz. To właśnie pozycjonowanie oraz prowadzenie aktywnych kampanii reklamowych w sieci pozwala dotrzeć do największej liczby klientów. Firmowa witryna jest najważniejszą i najbardziej miarodajną wizytówką naszej działalności – większość klientów wyrabia sobie opinie o usługodawcy po wejściu na stronę główną. Jeżeli chcemy zainteresować potencjalnego Klienta, musimy zatroszczyć się nie tylko o stronę wizualną, ale także stworzyć atrakcyjną ofertę i zapełnić stronę wartościowymi artykułami i tekstami związanymi z branżą.

Ulotki

Jeżeli firma jest niewielka i działa jedynie lokalnie, najskuteczniejszym sposobem reklamy są ulotki roznoszone po domach. Oczywiście, aby ulotka reklamowa spełniła swoją funkcję, musi być przede wszystkim czytelna i atrakcyjna pod względem wizualnym. Często zdarza się, że klienci lekceważą przekaz marketingowy, zwłaszcza jeżeli są zewsząd bombardowani ulotkami, gazetami i innego typu drukami reklamowymi.  Pamiętajmy jednak, że ulotka wyrzucona do kosza nie zawsze jest świadectwem braku zainteresowania – większość osób przegląda druki i zapamiętuje część rzeczy nań zawartych. Aby potencjalny Klient zanotował w pamięci jak największą liczbę szczegółów, bardzo ważna jest konstrukcja ulotki. Na każdym druku powinno znaleźć się kilka elementów: logo, nazwa firmy, dane kontaktowe oraz skrócony opis oferty. Zbyt duże nasycenie kolorów, wielość detali i krzykliwy design, na pewno nie ułatwią odbiorcy zadania. Pamiętajmy – mniej znaczy więcej.

Kubki reklamowe, smycze i długopisy

Smycze, długopisy, kalendarze, notesy – chyba każdy z nas lubi otrzymywać drobne upominki. Oczywiście wiąże się to z dodatkowymi kosztami i lekkim obciążeniem budżetu firmy, niemniej efekty są bardzo zadowalające. Po pierwsze budujemy pozytywne więzi z klientem i zatrzymujemy go przy sobie, po wtóre – organizujemy sobie darmową reklamę. Długopis z nazwą firmy czy notes z logo trafiają do powszechnego obiegu jako przedmioty użytkowe, a jednocześnie gadżety reklamowe. To naprawdę się opłaca.

Strona internetowa, ulotki, gratisy – to tylko niektóre rozwiązania marketingowe, które możemy wykorzystać w promocji naszej firmy. Istnieje wiele form reklamy i wszystko zależy od tego, jakimi środkami dysponujemy i ile jesteśmy w stanie przeznaczyć na rozwój działalności. Reklama nie musi być droga, ważne aby trafiała w gusta odbiorców i poruszała istotne, z marketingowego punktu widzenia, treści.  

Licencja: Creative Commons
0 Ocena