Każde przedsiębiorstwo zarówno małe, jak i duże pewnego dnia musi zrobić krok na przód.

Data dodania: 2014-11-19

Wyświetleń: 2000

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Lepsza efektywność firmy.

Często łączy się to z badaniami na określenie stopnia efektywności. Jest ona kluczowa cechą każdego działania i strategii przedsiębiorstwa. To właśnie ona pozwala na rozwój i sukces każdego przedsiębiorstwa. Składa się na nią wiele czynników. Jest to pierwszy kontakt z pracownikami danej firmy, czyli obsługa klienta, jak również wydajność produkcji czy dostępność produktów. Te wszystkie aspekty składają się na odbiór firmy w oczach klientów. Kiedy wynik efektywności jest dość mizerny, trzeba pomyśleć o usprawnieniu procesów.

Kilka kroków do lepszej efektywności.

Można określić kilka najważniejszych kroków, prowadzących do wydajnej firmy. Oto kilka wskazówek:

  1. Na początku trzeba dokonać analizy przebiegu procesów i wykrycie ewentualnej niespójności.

  2. Ważne jest uświadomienie sobie problemu, określenie jego genezy i spróbowanie pokonania go.

  3. Należy sporządzić odpowiednia mapę lub listę czynności jakie należy wykonać, by usprawnić system.

  4. Po określeniu wady systemu trzeba ustalić zakres działania.

  5. Po wprowadzeniu zmian, przed dłuższy czas należy obserwować czy następuje poprawa.

  6. Jeśli zmiany są zadowalające, to należy wdrożyć do końca.

Usprawnienie procesów biznesowych.

Praktycznie w każdej firmie następuje bezpośredni kontakt z klientem. Od sprawnej organizacji zależy, jak wypadniemy w jego oczach. Należy wykazać trochę empatii i postawić się na miejscu kupującego. To przecież o jego potrzeby tutaj chodzi. Przykładowo, kiedy narzeka on na zbyt długi czas realizacji zamówienia. To naszym priorytetem powinno być skrócenie tego czasu oraz spowodowanie większej satysfakcji z kontaktu z nasza firmą. Takie usprawnienie procesów może być bardzo korzystne. Przez nie osiągniemy lepsze wyniki sprzedaży, sympatii i szybkości obsługi oraz realizacji działań sprzedażowych. Warto pamiętać, że każde przedsiębiorstwo chce być coraz lepsze i takie poprawki są ku temu niezbędne, a co ważniejsze dla nas, mogą wyjść nam jedynie na plus.

Licencja: Creative Commons
1 Ocena