Fotografia produktowa to dzisiaj nieodłączna część fotografii w przypadku większości firm prowadzących działalność sprzedażową lub usługową. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat fotografii produktowej czy też reklamowej, zapraszamy do zapoznania sie z poniższym artykułem.

Data dodania: 2014-11-18

Wyświetleń: 2110

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Fotografia produktowa

Fotografia produktowa

Fotografia produktowa jest dziś wykorzystywana w niemal wszystkich dziedzinach życia gospodarczego. Handel, produkcja, usługi. Wszędzie tam gdzie chcemy przedstawić produkt w najdrobniejszych szczegółach, przydaje się fotografia produktowa. Najważniejszą rzeczą w fotografii produktowej jest wyeksponowanie przedmiotu na pierwszy plan. Zdecydowanie najczęściej stosowaną techniką jest robienie zdjęć na białym tle.

Zdjęcia produktów na białym tle

Ładne, wyraźne i ostre zdjęcia produktów nie zapewniałyby wysokiej jakości przekazu, gdyby występowało kolorowe i rozpraszające tło. Dla uzyskania białego i jednorodnego tła można wykorzystać specjalne bezcieniowe namioty fotograficzne. Można też skorzystać z nieco prostszego rozwiązania, czyli stworzenia tła z białego brystolu rozłożonego na stole i opartego o ścianę. Należy przy tym uważać, aby wykorzystywany arkusz był idealnie gładki, bez jakichkolwiek zagięć i zmarszczeń lub krzywizn.

Oświetlenie

Fotografia produktowa jest wymagająca jeżeli chodzi o zastosowanie prawidłowego oświetlenia. Różne źródła światła padające z kilku kierunków mają zadanie dobrze wyeksponować produkt. Oświetlenie wykorzystywane do fotografii produktowej powinno być rozproszone, w przeciwnym wypadku trudno będzie uniknąć cieni. Ich usunięcie będzie później wymagało czasochłonnej obróbki komputerowej zdjęcia. Najczęściej wykorzystywane do fotografii produktowej akcesoria to softbox, a także parasole. Zaletą rozpraszającego światła jest to, że pomaga ono wydobyć fakturę z materiału, z którego produkt został wykonany.

Lampa błyskowa

W przypadku korzystania z lamp błyskowych, należy zastosować skuteczny sposób wyzwalania błysku. Do tego celu można wykorzystać specjalne kable synchronizacyjne, które łączą aparat z lampami. Nowszym i wygodniejszym, ale zarazem droższym rozwiązaniem jest technologia radiowa. Niektóre lampy błyskowe mogą być również wyzwalane przez sygnał podczerwieni z aparatu.

Wybór najlepszej ogniskowej

Aparat przygotowany do zdjęć produktowych powinien zostać ustawiony na statywie. Do tego rodzaju fotografii najlepiej sprawdza się ogniskowa 35mm – 100mm. Zawsze należy wykonać kilka zdjęć próbnych, zanim przystąpimy do realizacji całej sesji. Dzięki niej można określić prawidłową odległość pomiędzy aparatem i produktu. Zdjęcia próbne pozwalają również dostosować jasność światła i kąt jego padania. Najlepsze efekty można uzyskać poprzez ustawienie dwóch lamp z przodu, tak aby światło padało na przedmiot pod kątem 45 °.

Lustrzane odbicie

Bardzo ciekawym efektem stosowanym w fotografii produktowej jest lustrzane odbicie przedmiotu w jego dolnej części. Aby uzyskać taki efekt, pod produktem należy umieścić gładką płytę z pleksiglasu. Zdjęcia powinny być robione w dół, pod niewielkim kątem, tak aby obejmowały one obszar, w którym dochodzi do obicia.

Makro

Nie zapominaj o tym, że Twój aparat jest wyposażony w tryb makro. Wykorzystuj go zawsze wtedy, kiedy chcesz wykonać szczegółowe zdjęcia detali przedmiotu, lub ukazać precyzyjne łączenie elementów, fakturę lub inne zasługujące na uwagę części fotografowanego produktu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena