0
głosów
- +

Platformy sklepów internetowych. Jak dobrze wybrać, aby nie stracić?

Autor:

Aktualizacja: 18.06.2014


Kategoria: Internet i Komputery / Tworzenie Stron


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 520 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Platformy sklepów internetowych. Jak dobrze wybrać, aby nie stracić?

Niezależnie czy tworzysz wizytówkę firmową, złożoną ze strony głównej i kilku podstron, czy duży sklep internetowy z tysiącami produktów, to warto zadbać o dobór odpowiedniej platformy. Zły wybór już na starcie może przekreślić dobrze zapowiadający się pomysł na biznes lub spowolnić dalszy rozwój firmy.


Nowa firma na rynku powinna zacząć od wyboru dobrej jakości agencji interaktywnej, która zaproponuje rozwiązania dostosowane do profilu działalności strony/sklepu. Dostępne rozwiązania opensourcowe, choć z pozoru tanie, mogą okazać się zgubą niejednej firmy prowadzącą sprzedaż w Internecie. Należy pamiętać, że nie warto oszczędzać na oprogramowaniu, które ma nam służyć każdego dnia i jest głównym narzędziem sprzedaży w firmie.

 

Kompletnie "zielonym" sprzedawcom internetowych często sugeruje się rozwiązania SaaS (z ang. Oprogramowanie jako usługa). Oprócz niewątpliwej korzyści, w postaci braku kosztu początkowego związanego ze stworzeniem dedykowanego sklepu, są też wady takiego rozwiązania, do których można przede wszystkim zaliczyć pełne uzależnienie się od usługodawcy, jak i ograniczona ilość szablonów graficznych danej platformy sklepowej.
W modelu tym opłata za korzystanie jest subskrypcyjna, zazwyczaj płatna co miesiąc. W tym miejscu warto wspomnieć o takich rozwiązaniach jak Shoper (często oferowany przez agencje interaktywne), iStore (do niedawna tj. do końca 2012 roku pobierający opłatę prowizyjną od sprzedaży) czy Wellcomerce.

Sote i Maxshop.pl to przykłady sklepów licencyjnych, które posiadają podobne cechy do rozwiązań SaaS, w tym że opłata jest w nich najczęściej jednorazowa. W przeciwieństwie do wcześniej omawianego modelu oprogramowania, właściciel takiej strony ma możliwość wglądu w kod źródłowy serwisu i jego modyfikacji, zgodnie z swoimi wymaganiami. Shoper także posiada możliwość wniesienia opłaty jednorazowej za swoje oprogramowanie i wiąże się to z kosztem w kwocie 999,00 zł.

Przy korzystaniu z tego typu oprogramowania należy mieć na uwadze to, że sklep wymaga dostosowania pod kątem oczekiwanej przez klienta funkcjonalności. I o ile standardowe funkcjonalności, jak integracja z systemami płatności on-line czy wiele wersji językowych sklepu są zazwyczaj proste w implementacji, o tyle, gdy mamy do czynienia z nietypowymi funkcjami sklepu czy też możliwościami panelu administracyjnego zaczynają się schody. Dzieje się tak, ponieważ kod źródłowy takich platform jest bardzo często napisany w sposób nieprawidłowy i nieoptymalny, co nastręcza wielu problemów deweloperom pracującym przy wdrażaniu nowych funkcjonalności i zmian.

 

Poza przedstawionymi rozwiązaniami warto wspomnieć jeszcze o rozwiązaniach dedykowanych. Ich wdrożenie może wydawać się drogie, ale na pewno warto pomyśleć nad takim rozwiązaniem. Dotyczy to przede wszystkim firm, które chcą odróżniać się od konkurencji wyższą jakością strony i niezawodnością w jej funkcjonowaniu. Często strona potrzebuje kilku miesięcy na uzyskanie finalnej formy, która w pełni zadowoli oczekiwania klienta. Mimo to, warto wybrać to rozwiązanie, ponieważ rozwiąże ono wszelkie problemy ze stroną w przyszłości i w dłuższej perspektywie okaże się bardziej korzystne dla firmy.

 

Przedstawiłem pokrótce zarys rozwiązań stosowanych w e-commerce, tak abyście sami mogli ocenić, które z nich jest warte bliższemu przyjrzeniu się. Każde z nich posiada swoje wady i zalety, a wiele zależy od oczekiwań właściciela strony, na temat jej wyglądu i zadań jakie ma spełniać.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij