Handel przez Internet objął już chyba, nie licząc produktów spożywczych, wszelkie gałęzie rynku. Nie trzeba posiadać magazynu wypełnionego po sufit towarem żeby zdecydować się na rozpoczęcie sprzedaży przez Internet. Wystarczy znaleźć producenta, który oferuje coś ciekawego i oryginalnego, a następnie zgodzi się wejść z nami w dystrybucję. Oczywiście sytuacją idealną byłby fakt samodzielnego produkowania tegoż unikalnego towaru, jednak w większości przypadków nie mamy takich możliwości. Kiedy już podpiszemy umowę ze świeżym producentem, warto zadbać o zachowanie choćby pozornej wyłączności. Jeżeli produkt jest rzeczywiście pionierski, powinno zależeć nam na tym, aby nie został podpatrzony i wykorzystany w ofercie naszych konkurentów. Dobrym narzędziem w takiej sytuacji są rabaty. Warto zadbać o odpowiednio wysokie upusty cen, które dadzą nam pewność, że nasza oferta będzie najbardziej konkurencyjna. Wiadomo, że szanse na to są tym większe, im wcześniej odezwiemy się do danego producenta, na którego korzyść działać będzie silny ośrodek sprzedaży jego produktów. Nasi następcy dostaną wówczas już tylko niższe rabaty, aby spokojnie mogli rozwijać się jako naturalna konkurencja, mająca mały udział w sprzedaży, niepowodująca też wojny cenowej między sklepami. Jeżeli taka strategia jest w naszym zasięgu, możemy rozpocząć
tworzenie sklepu. Firm odpowiedzialnych za
tworzenie sklepów internetowych jest dziś na rynku bardzo wiele. Od wyboru tej właściwej, w znacznej mierze, zależy nasz sukces, zwłaszcza w początkowych fazach działalności, gdy wydatki zazwyczaj przekraczają przychody. Ważnym elementem jest oddzielenie faktu projektowania od wykonania sklepu. Dlatego też najlepiej zwrócić się do firmy zajmującej się kompleksowymi usługami w tej dziedzinie. Firma taka posiada własnych grafików i specjalistów od tworzenia layoutów, dzięki czemu na bieżąco przedstawiane nam będą propozycję wyglądu i rozwiązań, które za naszą zgodą zostaną z miejsca wdrożone. Jest to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie, pozwalające również na skrócenie czasu przygotowania zaplecza do handlu przez Internet. Pomysł na handel, jak również
tworzenie sklepów, to tak naprawdę tylko początek, następną rzeczą, o jaką będziemy musieli zadbać, będzie promocja w wyszukiwarkach, zwana popularnie optymalizacją lub pozycjonowaniem.