Jedni szukają osób zdolnych wykonywać określone przez nich zadania, inni zaś szukają zajęcia, za które będą mogli otrzymać wynagrodzenie umożliwiające im zakup podstawowych produktów czy tych, które są im potrzebne na co dzień. Oczywiście nie jest tak, że pracodawca jest stroną dominującą, która może bez ograniczeń dyktować warunki pracownikom.
Są pewne procedury i przepisy, które mówią jasno jak powinien zachowywać się pracodawca. Tym bardziej, że szeroko rozumiany pracodawca posiada liczne obowiązki względem swoich pracowników. W zależności od tego jaki charakter działalności jest prowadzony obowiązki te są różne. Jednak sprowadzają się głównie do tego, że poza wypłaceniem wynagrodzenia pracodawca powinien zapewnić swojemu pracownikowi środki umożliwiające mu wykonywanie pracy. Chodzi tu przede wszystkim o ubrania robocze.
Co do zasady tego typu ubrań wymagają zawody, w których narażone jest życie lub zdrowie pracownika. Do tego typu prac zaliczają się zawody związane z budownictwem, ale również te, w których wykorzystywane są środki zimowe. Pracownik powinien być także świadom, że do tej listy wliczamy również prace związane z niskimi temperaturami.
Warto także być świadomym faktu, że pracownik w żadnym razie nie może być obciążony obowiązkiem czyszczenia strojów zapylonych lub zabrudzonych środkami chemicznymi.
Jednym z elementów takiego ubrania roboczego są buty robocze. Buty te odgrywają różną rolę w zależności od tego w jakim charakterze dana osoba jest zatrudniona. Zwykle takie obuwie najważniejszą rolę odgrywa wśród osób wykonujących pracę fizyczną. Chociaż lista zawodów, w których buty robocze są powszechnie wykorzystywane jest tak długa, że nie sposób byłoby wymienić wszystkie profesje.
Trzeba jednak zwrócić uwagę, że ta wydawałoby się błaha kwestia - a mianowicie niedostarczenie pracownikom ubrań roboczych - może doprowadzić do poważnych konsekwencji. Konsekwencje te mogą spotkać zarówno pracodawcę, jak i pracownika. Po pierwsze pracownik wykonujący swoją pracę bez odpowiedniego stroju może ulec wypadkowi, a po drugie wpływa to na komfort jego pracy. Z kolei pracodawca, który nie dostarczy odpowiedniego stroju dla pracowników może zostać pociągnięty do konsekwencji finansowych, a także może liczyć się z niższą efektywnością pracowników, którzy nie będą właściwie wyposażeni.