Data dodania: 2016-01-13

Wyświetleń: 1233

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIADOMOŚĆ

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Keyword stuffing to popularna niegdyś metoda pozycjonowania stron polegająca na "zapychaniu" stron internetowych frazami i słowami kluczowymi. Czy warto ją obecnie stosować?

Czynność ta ma za zadanie oszukać roboty Googla, a co za tym idzie algorytmy wyszukiwarki, by ta podwyższała pozycje strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Słowa kluczowe wielokrotnie wstawia się na podstronach pozycjonowanej witryny, czasem nawet czcionką "jedynką" w kolorze tła by frazy nie były widoczne dla unikalnych użytkowników. Kiedyś to wystarczało by uzyskać wysokie pozycje dla danego zapytania wpisywanego do wyszukiwarki.

Dziś raczej się nie ukrywa fraz i słów kluczowych na podstronach, ale u większości pozycjonerów i tanich copywriterów dalej dominuje praktyka wstawiania w publikowany tekst jak największej ilości wyrazów na które pozycjonują witrynę.

Obecnie roboty Google bardzo dobrze radzą sobie z wykrywaniem takiej nienaturalności, nawet rozpoznają synonimy oraz prawidłową odmianę przez przypadki wyrazów w języku polskim. Dlatego stosowanie keyword stuffing na dłuższą metę przynosi znacznie więcej szkód niż pożytku. Trzeba uważać nawet nadając tytuł publikowanemu artykułowi by nie przesadzić z długością.

Bezpieczniej i skuteczniej jest budować rozbudowane treści (2 do 6 tys. znaków) niż krótkie teksty SEO z dużą liczbą użytych fraz i słów kluczowych. Trzeba pamiętać by treści te znajdowały się najlepiej na moderowanych serwisach w sąsiedztwie innych dobrych jakościowo precli (podlinkowane posty/wpisy). Warto używać synonimów, a nie kurczowo trzymać się danej frazy czy słowa.

Pamiętajmy:
im więcej wysokiej jakości tekstów na witrynie tym lepiej. Zwiększa to szanse na dotarcie do nowego grona potencjalnych czytelników czy klientów.

Tak właśnie powinna wyglądać prawidłowa i skuteczna optymalizacja stron internetowych. Google coraz częściej daje tak zwane "bany", czyli praktykuje karanie za niedozwolone czynności pozycjonerów. Dlatego jeżeli zależy nam na jakiejś stronie, czy sklepie internetowym, warto zastanowić się, czy nie lepiej będzie jak jej reklamę w internecie powierzymy profesjonalnej firmie, której profilem działalności jest pozycjonowanie stron internetowych i ma w tej dziedzinie zdobyte już jakieś doświadczenie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena