Zapanować nad zespołem sprzedawców? Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać! Bez odpowiedniego oprogramowania CRM jesteśmy skazani na ciągłe pomyłki jak np. kilka telefonów do jednego klienta. Jak się to kończy, łatwo się domyśleć.

Data dodania: 2013-09-20

Wyświetleń: 1325

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Oprogramowanie CRM do likwidacji chaosu

Czy prowadzisz zespół sprzedawców czy pracujesz sam, o pomyłki nietrudno. Nie wszystko da się spamiętać. Przyklejane karteczki też z czasem tracą klej i odpadają. Dlatego warto rozważyć wdrożenie systemu CRM, który uporządkuje nasze sprawy. Wyeliminuje pomyłki, uporządkuje bazę kontrahentów i przypomni o spotkaniach.

System CRM to przede wszystkim baza kontrahentów. Możemy w nim przechowywać tysiące danych kontrahentów wraz z podziałem na branże, tysiące adresów i notatek. Wszystko spisane w jednym miejscu wraz z możliwością warunkowego wyszukiwania pozwala na łatwe zaplanowanie kolejnego dnia pracy. Baza kontaktów z kontrahentami to wszystkie wykonane i zaplanowane kontakty z klientem. Kalendarz przedstawia nam kolejne dni i tygodnie naszej pracy.

Jak wygląda proces wdrożenia systemu CRM? Od pewnego czasu widzimy tendencję polegającą na tym, że oprogramowanie przenoszone jest do internetu. Nasz komputer dzięki przeglądarce internetowej łączy się z tym oprogramowaniem, nie musimy więc instalować żadnego dodatkowego programu na naszym komputerze. Proces wdrożenia oprogramowania od strony technicznej praktycznie nie występuje. Pozostaje nam jedynie wykonanie prostej konfiguracji oprogramowania CRM i powiadomienie współpracowników, w jaki sposób mogą się zalogować na swoje konta.

Praca sprzedawców często odbywa się w terenie. Rzadko kto wtedy ma dostęp do komputera typu PC. Tutaj z pomocą przychodzi nam bardzo ważna cecha oprogramowania CRM, jaką jest możliwość korzystania z urządzeń mobilnych typu smartfon czy tablet. Dzięki temu wszystkie dane kontrahentów, informacje o zaplanowanych spotkaniach czy telefonach, mamy zawsze pod ręką.

Na koniec kwestia kluczowa, czyli koszty uruchomienia systemu CRM we własnej firmie. System CRM istnieje w wersji zupełnie darmowej. Nie posiada żadnych zaskakujących ukrytych kosztów. Jeśli jego funkcjonalność okaże się niewystarczająca, dopiero wtedy można sięgnąć po płatną wersję PRO. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy się zaznajomić z możliwościami systemu i nie kupować nic w ciemno.

Licencja: Creative Commons
1 Ocena