Rozwój internetu to nowe wyzwania dla przedsiębiorców. Czy jednak strony internetowe przynoszą tyle korzyści? Tak. Jeśli uda się stworzyć dobry serwis i wykorzystać możliwości, jakie stwarza, zyski (nie tylko materialne) przedsiębiorstwa wzrosną. Dotyczy to większości firm i branż.

Data dodania: 2013-08-05

Wyświetleń: 1564

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Strona internetowa - reklama dla każdej firmy.

     Dobra witryna wspiera pozytywny wizerunek firmy i sprzedaż. Odbiorca, który wybiera przedsiębiorstwa na podstawie sobie tylko znanych kryteriów, musi postrzegać strony internetowe jako w pełni profesjonalne i kompetentne źródło informacji. Należy pamiętać, że w świecie wirtualnym – tak jak w realnym – produkty i usługi (z wyjątkiem rynków niszowych) można wymieniać. Klient zadowolony z danej firmy jest jej wierny i poleca ją innym. Podstawa w świecie www, to zorientowana na potrzeby klienta obsługa, która świadczy o kompetencji i jakości firmy. 

     Strona www, jeśli już takową posiadamy, to nie tylko zyski i zadowoleni klienci. To także niestety rożnego rodzaju problemy. Wszystkich nigdy pewnie nie wyeliminujemy, ciągle zresztą powstają nowe. Co jest zatem najistotniejsze?

   Podstawa to - jakość treści. Wiele osób koncentruje się na wejściach na stronę, mając je za najważniejszy czynnik, decydujący o odwiedzających. Często wychodzi się z błędnego założenia, że ilość unikalnych wejść na stronę oraz pozycja w wyszukiwarce to Święty Grall, do którego powinien dążyć każdy internetowy przedsiębiorca, właściciel firmy, bloga czy innej strony tematycznej. Nie jest to prawda. Dlaczego? Podstawowym warunkiem, decydującym, czy ktoś skorzysta z treści zawartych na naszej witrynie/blogu, czy też skusi się na kupno produktu lub innej usługi, jest nie pozycja w wyszukiwarce, ale jakość. Zróżnicowanie treści, ciekawe teksty, bogata oferta, renoma i dobra opinia to wszystko, czego potrzeba do sukcesu, nawet w sieci.

     Drugą istotną rzeczą, o której zapomina wiele osób, jest atrakcyjność. Nawet najbardziej rzeczowa strona internetowa, czy profesjonalny blog tematyczny nie zdobędą popularności i nie zatrzymają użytkowników na dłużej, jeśli nie będą miłe dla oka i przyjemne w oglądaniu. Czytanie suchej, czarnej treści na białym tle i… nic więcej, nie pozwoli długo zatrzymać się na stronie. Większość osób potrzebuje dodatkowych bodźców, jak chociażby ciekawe rozmieszczenie tekstu, podział na wyraźne sekcje, a także – ilustracje, nawet niezwiązane bezpośrednio z treścią, a jedynie uprzyjemniające pobyt na stronie. To bardzo ważne – strona powinna bawić odbiorcę i zaciekawić go, aby pozostał na niej jak najdłużej.

Licencja: Creative Commons
4 Ocena