Jak powszechnie wiadomo z podstaw marketingu, żadna choćby oferująca najlepsze produkty firma nie może działać bez reklamy. Są różne metody ogłaszania o swoim istnieniu i oferowanych produktach i usługach, można reklamować się w radio, telewizji, czy też lokalnej prasie, wszystko zależy od zasięgu działania firmy i oczywiście od posiadanych na reklamę środków finansowych.
Czasem firmy decydują się na wyspecjalizowane kampanie reklamowe, ale istnieją także małe jednoosobowe przedsiębiorstwa, które słyną z tego, że ich towary są tak dobre, że polecane za pomocą rzeczywistego, a nie kupionego marketingu szeptanego. Produkty wspomnianych firm trafiają wówczas także na zagraniczne, bardzo odległe od samej siedziby firmy rynki zbytu. Zatem można powiedzieć, że położenie geograficzne nie ma znaczenia, liczy się przecież zysk firmy, a być może także pośredników, zarabiających na marży, sprzedających dany produkt za granicą.
Wracając jednak do samej reklamy, zaczynający biznes lub wszyscy Ci, którzy chcą podnieść wyniki sprzedaży muszą zacząć i dbać o reklamę przede wszystkim w obszarze otoczenia przedsiębiorstwa, czyli najbliższym, na własnym terenie, co nie znaczy, że nie mogą wyjść poza ten obszar, ale tam zapewne jest także większa konkurencji i inne podobne firmy, poza tym najbliższe otoczenie zazwyczaj dokonuje zakupów nie raz, ale co jakiś czas, dlatego tak ważna jest reklama w tym samym mieście, w którym działa firma. Kolejną dość istotną rolę odgrywają wydatki na reklamę, z jednej strony najlepsi doradcy marketingowi mówią, że na reklamę nie wolno żałować, jednak w czasach kryzysu upadających firm jednoosobowych małe przedsiębiorstwa są zmuszone liczyć każdą złotówkę i tak wykorzystywać reklamę, by dotrzeć do jak największej liczby osób faktycznie zainteresowanych danym produktem, czyli do własnej grupy docelowej, wówczas mogą liczyć na szybki zwrot inwestycji, czyli wydatków poniesionych na reklamę.