Projektując obiekt przemysłowy, a także w trakcie jego eksploatacji, należy bezwględnie przestrzegać bezpieczeństwa pracy pracowników. Nieodpowiedni przygotowanie pojazdu do przeładunku może niestety prowadzić do wielu wypadków, w tym śmiertelnych.

Data dodania: 2014-10-02

Wyświetleń: 2305

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

System unieruchamiania pojazdów

W celu eliminacji niebezpiecznych sytuacji w procesie załadunku i rozładunku towarów stworzony został system ostrzegawczy do unieruchamiania pojazdów zwany Combilokiem.

Combilok to urządzenie zabezpieczające przed przedwczesnym odjazdem pojazdu podczas trwania przeładunku. System ten wyposażony jest w mikroprocesowo sterowany mechanizm, który automatycznie lokalizuje tylne koło i zapewnia jego blokadę. Elektryczna blokada "zakleszcza" pojazd między rampą przeładunkową i ramieniem blokady. Standardowo urządzenie wraz z jednostką montowane są po prawej stronie kierowcy.

System unieruchamiania pojazdów Combilok - jak działa?

W pozycji startowej układ prowadzenia (wzdłużny) jest maksymalnie wysunięty, spełniając tym samym funkcję prowadzenia kół w trakcie cofania pojazdu. Mechanizm blokujący poprzeczny jest schowany, dzięki czemu na torze jazdy nie znajdują się żadne przeszkody. Mechanizm blokujący pozycjonowany jest automatycznie w relacji do ostatniego koła pojazdu w kierunku wzdłużnym. Element blokujący o wysokości ok. 350 mm wysuwa się po stronie przedniej wykrytego koła za pomocą mechanizmu ruchu poprzecznego – dopychając element blokujący do koła. Od tego momentu pojazd jest zablokowany i można bezpiecznie rozpocząc proces przeładunku.

Combilok posiada w zestawie skrzynkę sterującą usytuowaną wewnątrz budynku, natomiast na zewnątrz montowana jest sygnalizacja świetlna, która określa przygotowanie stanowiska przeładunkowego na przyjęcie i opuszczenie pojazdu. Opcjonalnie istnieje możliwość zamontowania sygnalizacji świetlnej również wewnątrz budynku.

System przeładunkowy Combilok

Bezpieczeństwo przeładunku - największa korzyść

Combilok uniemożliwia użycie mostu przeładunkowego przed uprzednim zablokowaniem pojazdu oraz uniemożliwia odjazd pojazdu podczas pracy mostu przeładunkowego. Całkowicie zabezpiecza przeładunek gwarantując tym samym bezpieczeństwo jego użytkowników.

Automatyczna sygnalizacja świetlna w trosce o zwiększenie bezpieczeństwa przeładunku

W celu zwiększenia bezpieczeństwa przeładunku, stanowiska przeładunkowe można wyposażyć w sygnalizację świetlną. System automatycznej sygnalizacji świetlnej opiera się na sterowniku, który powoduje zmianę koloru światła na sygnalizatorze. Gdy samochód zostanie prawidłowo zadokowany (z pomocą Combiloka), w tym samym momencie sterownik automatycznie zmienia sygnał świetlny z zielonego na czerwony. Jest to informacja dla kierowcy, ze nie można opuszczać miejsca przeładunkowego. Kiedy załadunek zostaje zakończony, sterownik zmienia światło na sygnalizatorze z czewronego na zielony. Kierowca może wówczas bezpiecznie opuścić stanowisko, bez obawy o przedwczesny odjazd.

Sterowana blokada kół i dodatkowo automatyczna sygnalizacja świetlna pozwala na prawidłowy i bezpieczny przeładunek towarów bez obawy o jakiekolwiek zagrożenie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena