Kubek z umieszczonym na nim firmowym logo może być nie tylko atrakcyjnym gadżetem, ale również skuteczną formą reklamy, jeżeli bowiem jego wygląd jest ciekawy, a nadruk przygotowany ze starannością — może być wykorzystywany przez obdarowaną nim osobę przez wiele miesięcy.

Data dodania: 2012-09-22

Wyświetleń: 1589

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Aby jednak osiągnąć ten cel, konieczne jest zwrócenie uwagi na jakość umieszczanych na nim nadruków. Trudno uniknąć przecież częstego mycia regularnie używanego kubka, a nie do pomyślenia jest sytuacja, w której kontakt nadruku ze zmywarką zmieniłby go w mało atrakcyjną, niemożliwą do odczytania grafikę. Kubki z nadrukiem odporne na częsty kontakt ze zmywarką powstają najczęściej w technologii direct print i transfer print.

Technologia direct print, polegająca na umieszczaniu nadruku bezpośrednio na produkcie wybranym przez klienta, jest na ogół wybierana przez osoby, które interesuje obniżenie kosztów związanych z wykonaniem tego rodzaju zlecenia. Należy do relatywnie tanich, a nadruki na kubkach pozostają czytelne nawet w przypadku częstego mycia w zmywarce. Niestety, technologia ta ma również swoje ograniczenia, najbardziej skuteczna okazuje się bowiem w przypadku nadruków wykorzystujących do sześciu pełnych kolorów (bez tak zwanych elementów rastrowych czyli popularnych półtonów). Osoby decydujące się na zlecenie wykonania nadruków na kubkach metodą direct print muszą również liczyć się z tym, że o jej dużej skuteczności można mówić przede wszystkim wówczas, gdy nadruk pojawia się na zewnątrz produktu.

O znacznie mniejszej liczbie ograniczeń można mówić w przypadku technologii transfer print, znanej też jako „kalkomania”. W tym przypadku nadruk, który ma pojawić się na kubku, jest przygotowywany na papierze, w kolejnym etapie zaś trafia na miejsce wskazane przez klienta. Swoją popularność metoda transfer print zawdzięcza przede wszystkim możliwościom, które są nieporównywalnie większe niż miało to miejsce w przypadku technologii direct print, sprawdza się bowiem nawet w przypadku bardzo dużych powierzchni, a do tego stwarza możliwość personalizacji (nadruki na kubkach mogą więc zawierać nie tylko firmowe logo, ale też np.: imię klienta lub skierowaną tylko do niego dedykację). Jest to technologia nieco droższa, wydatek rekompensuje jednak świadomość tego, że gotowy nadruk pozostanie czytelny nawet po wielomiesięcznym użytkowaniu kubka. I nie ma przy tym znaczenia to, czy jest on myty w zmywarce, czy też w zlewie oraz czy do jego czyszczenia są wykorzystywane mniej, czy tez bardziej inwazyjne środki chemiczne.

Wybór pomiędzy technologią direct print i transfer print jest uzależniony przede wszystkim od oczekiwań klienta w stosunku do wyglądu, jaki ma charakteryzować kubki z nadrukiem (wielość kolorów i półcieni, wielkość powierzchni reklamowej itd.). Za każdym razem mówimy jednak o technologii, która odznacza się odpornością na zmywanie, gwarantuje więc, że kubek z nadrukiem będzie atrakcyjnym wizualnie gadżetem reklamowym wykorzystywanym przez długie miesiące.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena