1
głosów
- +

Jak samodzielnie stworzyć skuteczną ofertę sprzedażową

Autor:

Aktualizacja: 30.07.2012


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Copywriting


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 761 razy czytane
  • 5 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Już za chwilę pokażę Ci, jak rozpocząć proces tworzenia tekstów oraz ofert sprzedażowych. Od czego warto zacząć, na czym należy się skupić, jak maksymalnie zwiększyć efektywność tekstów. Stosowanie się do przedstawionego schematu wpłynie pozytywnie na konwersję oraz zainteresowanie Twoimi tekstami, usługami i produktami.


Być może zdarza Ci się pisać teksty na stronę firmową, bloga, sales latter bez konkretnego planu działania, często chaotycznie i w pośpiechu.

Spróbuję pomóc Ci zmienić nastawienie i pokazać, że w łatwy sposób, stosując się do kilku zasad i konkretnego planu, można osiągnąć znacznie lepsze rezultaty.

Ten temat powinien Cię zainteresować, jeśli tworzysz:
- teksty na stronę firmową,
- oferty dla infoproduktów lub usług,
- reklamy typu AdWords oraz Facebook Ads

oraz pozostałe teksty marketingowe, seo artykuły czy zwykłe wpisy na bloga.

Przedstawiam Ci prosty schemat oraz proces tworzenia tekstów marketingowych.

Faza wstępna

1. Przestudiuj produkt

Punkt wydaje się banalny, ale tylko z pozoru. Jeśli produkt jest stworzony przez Ciebie, nie ma z tym problemu – znasz jego słabe i mocne strony.

Jeśli piszesz tekst sprzedażowy (np. na zlecenie) o produkcie, który dopiero poznajesz – przestudiuj go dokładnie. Odszukaj jego wady i zalety.

Załóżmy, że tym produktem jest e-book. Przeczytaj go co najmniej raz, zaznacz najciekawsze fragmenty, które potem zacytujesz w ofercie. Jeśli poczujesz produkt, proces pisania będzie przebiegał sprawniej.

2. Zbadaj rynek

Badanie rynku to priorytet.

Możesz wejść na fora oraz portale branżowe związane z Twoją działalnością i przeczytać, co ludzie mają do powiedzenia, wyłapać, jakie mają problemy, zbadać, czego oczekują i potrzebują.

W ten sposób nie tylko dokładnie sprecyzujesz swoją grupę docelową, ale również zaczerpniesz inspiracje. Tę wiedzę wykorzystasz z pewnością w swoich tekstach i ofertach.

3. Przejrzyj konkurencyjne oferty

Przestudiuj konkurencyjne oferty, wybierz te najciekawsze (zainteresowanie produktami konkurencji możesz śledzić m.in. na allegro), przenalizuj schemat oferty oraz wyciągnij wnioski. Nie kopiuj tekstów słowo w słowo, postaw na oryginalność.

Możesz posłużyć się natomiast sprawdzonymi schematami i wzorcami, których używa Twoja konkurencja.

Przykład: konkurent ma świetną ofertę, która reklamuje kurs tworzenia stron internetowych. Po ilości opinii i zbadaniu zainteresowania jego produktami, stwierdzasz, że produkt sprzedaje się bardzo dobrze. To dla Ciebie znak, że warto dokładnie przeanalizować ofertę konkurencji. Możesz zbadać dosłownie wszystko: kolory, grafikę, nagłówki, ułożenie tekstu, itp.

Przy pisaniu własnej oferty możesz wykorzystać podobny schemat, który, jak wskazała analiza, świetnie działa i sprzedaje u konkurencji.

Podkreślam – nie ma mowy o kopiowaniu tekstów słowo w słowo. Musisz działać etycznie, w przeciwnym wypadku, efekt będzie odwrotny do zamierzonego.

4. Zdefiniuj idealnego klienta


Przykład: Moim idealnym klientem jest młody przedsiębiorca, w wieku do 30 lat, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. Przedsiębiorca ten mieszka w dużym mieście i prowadzi mobilny tryb życia. Ceni sobie najwyższą jakość usług, wysoki stopień zaangażowania i terminowość.

Pomyśl koniecznie o swoim idealnym kliencie. Spróbuj opisać go w miarę precyzyjnie, w kilku lub kilkunastu zdaniach. Takie postępowanie nie tylko pomoże Ci później pisać oferty i teksty (konkretne i sprecyzowane, z odpowiednim słownictwem), ale również w dłuższym okresie wpłynie pozytywnie na Twój biznes.

Będziesz w stanie dokładnie określić, do kogo kierujesz swoją ofertę.

Proces pisania

1. Pobudź kreatywność

Przed pisaniem koniecznie poszukaj źródła inspiracji. Nie siadaj do tworzenia ofert i tekstów bez mentalnego przygotowania.

Znajdź swój sposób na pobudzenie koncentracji, kreatywności i motywacji. Jeśli jeszcze go nie masz – poznaj moje 4 sposoby na zwiększenie kreatywności.

Ten prosty krok znacznie usprawni proces tworzenia tekstów. Ciekawe pomysły będą się mnożyć, a problem z brakiem weny ominie Cię bezpowrotnie.

Ważne: nie bagatelizuj tego punktu. Sposoby, które możesz wykorzystać to: muzyka, drzemka, bieganie, spacer, książka, filmiki motywacyjne, itd. Na pewno wiesz, co działa na Ciebie najlepiej.

2. Zacznij pisać

To czas na tworzenie tekstów. Pisz i nie przejmuj się niepoprawną stylistyką, błędami, brakiem logiki i niespójnością. Nie dbaj o szczegóły.

Wprowadź wszystkie dane, pomysły i elementy, które udało Ci się odszukać w pierwszym etapie.

Nie będzie to trudne, bo przecież masz już sprecyzowanego idealnego odbiorcę, znasz swój rynek oraz oferty konkurencyjne. Wiesz, co działa i masz za sobą proces wzmacniający kreatywność, prawda?

3. Zrób przerwę

Jeśli już skończysz – zrób sobie przerwę z pisaniem. Najlepiej do końca dnia. Staraj się nie poprawiać tekstu od razu po zakończeniu pisania (chyba, że masz bardzo napięty grafik). Nowy dzień to nowe inspiracje, pomysły, poprawki i chłodna kalkulacja.

Faza końcowa

1. Poprawki

Czas na poprawki. Przeanalizuj swój tekst, wprowadź zmiany i korekty. Zajmij się stylistyką, błędami i spójnością. Nadaj swojemu dziełu odpowiedni kształt.

2. Daj przeczytać znajomym

Przed publikacją pokaż swoje teksty znajomym, rodzinie, dobrym klientom. Niech wypowiedzą się na ich temat. Niemal za każdym razem dostaniesz garść cennych informacji zwrotnych i propozycje poprawek.

Nie ma znaczenia, czy Twoją mocną cechą jest empatia. Nigdy nie zakładaj czegoś na 100%, bo klienci szybko to zweryfikują.

3. Porównaj się z innymi

W tym kroku masz już przygotowany tekst lub ofertę. Twoje dzieło sprzedażowe jest kompletne i oczekuje już tylko na weryfikację rynkową.

Przypomnij sobie teraz najlepszą ofertę konkurencyjną, przejrzyj ją ponownie i porównaj ze swoją. Spróbuj ocenić, czy Twoja oferta jest ciekawsza, a produkt atrakcyjniej przedstawiony. Postaw się w roli klienta i zastanów, z której oferty lepiej skorzystać. Jeśli nie z Twojej – poprawiaj ją aż do skutku.

Uwaga! Jeśli potrzebujesz konsultacji e-biznesowych poprzez e-mail lub skype'a (budowanie listy adresowej, marketing internetowy, e-mail marketing, autoresponder, pozycjonowanie, copywriting) - skontaktuj się ze mną teraz.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij