Jeżeli zastanawiałeś się co może dać Ci własna strona internetowa, jakie korzyści niesie ze sobą posiadanie własnego serwisu WWW, to zapraszam do tego krótkiego artykułu.

Data dodania: 2012-05-17

Wyświetleń: 1667

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Promocja w internecie

To chyba oczywisty czynnik posiadania strony internetowej – darmowe/tanie medium reklamowe. Wystarczy dobrze wypromować stronę w internecie przez jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach, dodanie kilku artykułów w znanych serwisach internetowych (ze swoim linkiem w stopce), wypromowanie się na forach dyskusyjnych lub też skorzystać z płatnych sposobów promocji takich jak: mailing, reklamy w innych serwisach itd. Dzięki czemu w zależności od użytych technik uzyskasz całkowicie darmową lub tanią reklamę działającą 24 godziny na dobę, nieograniczoną czasem emisji czy powierzchnią.

Czy wiesz, że tylko nie więcej jak 5% ludzi podejmuje decyzję o zakupie bądź skorzystaniu z danej oferty podczas pierwszego kontaktu z daną usługą czy produktem? Tu również rozwiązaniem jest strona WWW – załóż własną listę mailingową w której zaoferujesz coś za darmo – wiedzę, ebooka, rabat, produkt – dzięki takiej liście mailingowej będziesz mógł promować nowości, informować o wydarzeniach, sprzedawać... Czyli po prostu utrzymywać relacje z klientem i to zupełnie za darmo.

Konkurencja ma już stronę internetową

Pomyślisz sobie: co z tego? To spójrz na to w ten sposób, jeżeli ktoś szuka produktu czy usługi, którą Ty świadczysz, to gdzie zajrzy? Do książki telefonicznej? Czy ktoś w ogóle z tego jeszcze korzysta? Najpewniej zajrzy do internetu i jeżeli Ciebie tam nie ma, to wypadasz z gry.

Prowadzisz pensjonat? Ktoś kto się wybiera na wczasy szuka informacji w internecie. Chce zobaczyć jak wygląda pensjonat, co oferuje, jakie ceny, jaka okolica, nikomu nie będzie się chciało tracić czasu na dzwonienie i proszenie o przykładowe zdjęcia, ceny itd. Porówna kilka pensjonatów, hoteli, hosteli w internecie i zadzwoni do wybranego, jeżeli Ciebie nie odnajdzie w internecie, to dla potencjalnego klienta nie istniejesz.

Oprócz tego strona internetowa przekonuje o Twoim profesjonalizmie. Estetyczna i czytelna strona internetowa pozwoli przyszłym klientom nie tylko poznać Twoją firmę, ale też podnieść wiarygodność Twojej firmy i uzyskać miano profesjonalisty.

Daj znać internautą, że istniejesz!

Działaj 24/7!

Strona WWW działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Udostępnia informacje na temat Twojej firmy, dzięki czemu zaoszczędza Twój czas. Jeżeli dostajesz dużo pytań odnośnie produktu czy usługi, którą oferujesz i te pytania się powtarzają, to niech odpowiada na nie Twój darmowy pracownik, który pracuje non-stop bez odpoczynku. Zamieść na stronie po prostu FAQ, czyli odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Możesz również sprzedawać towar czy usługę każdego dnia o dowolnej porze. Załóż sklep internetowy lub zamieść formularz kontaktowy przez który można zamówić usługę. Prezentuj swój towar i usługi, kiedy Ty sam odpoczywasz lub spisz. Niech serwis WWW pracuje dla Ciebie!

Czy przy tak dosadnych argumentach można sobie pozwolić na brak własnej strony w internecie? Na to pytanie chyba już potrafisz sobie odpowiedzieć sam, prawda?

Skupiłem się tutaj na firmie, ale oczywiście zasady mają się tak samo do firm, jak i instytucji, czy zespołów muzycznych, a także  wszelakiej maści grup i organizacji.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena