Nie każdego właściciela strony stać na zlecenie wykonania profesjonalnego audytu SEO, który dla małych stron może kosztować ok. 500 zł, ale już dla sklepów jego koszt może oscylować nawet w granicach 2 000 zł.

Data dodania: 2012-04-18

Wyświetleń: 3264

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 2

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nie oznacza to oczywiście, że korzystanie z darmowych narzędzi może zastąpić pracę specjalisty ds. SEO. Ponieważ jednak narzędzia takie pozwalają na dość ogólną orientację w stanie naszej strony, mogą również pomóc wykryć poważne błędy na niej, warto zapoznać się z kilkoma z nich.

WooRank (woorank.com) jest jednym z bardziej znanych serwisów pozwalających na wykonanie audytu. Narzędzie to jest dostępne w wersji darmowej i odpłatnej, oczywiście w bezpłatnej ma pewne ograniczenia.

Aby wygenerować raport dla naszej strony, wystarczy wpisać jej adres na stronie głównej serwisu. Po chwili zostaniemy przeniesieni na nowo utworzoną podstronę, na której znajduje się ogólna ocena oraz szczegółowy raport z poszczególnych elementów strony.

- Analizie poddane zostały m.in. następujące elementy:

- Użytkownicy strony;

- Popularność strony w serwisach społecznościowych;

- Wersja mobilna strony;

- Podstawowe elementy SEO;

- Optymalizacja treści strony pod kątem SEO;

- Analiza linków na stronie;

- Analiza słów kluczowych;

- Autorytet strony;

- Analiza backlinków;

- Użyteczność serwisu;

- Bezpieczeństwo;

- Technologie.

Przy każdym z analizowanych czynników znajduje się ich ocena oraz wskazówki dotyczące ich poprawy.

Kolejnym dość szczegółowym narzędziem, z jakim warto się zapoznać, jest HubSpot's Marketing Grader (marketing.grader.com).

Raport SEO tworzy się przed podanie adresu strony oraz ewentualnie stron konkurencyjnych. W tym przypadku analizie podlegają 3 główne grupy elementów:

- Optymalizacja treści i jej promocja stronie w serwisach społecznościowych (m.in. Twitter i Facebook);

- Zwiększenie konwersji na stronie przez tworzenie odpowiednich stron docelowych oraz ich promocję, także przez mailingi;

- Analiza ruchu na stronie.

Ostatnim narzędziem, z jakim się zapoznamy, jest SiteLuck (siteluck.com). Jest ono najmniej szczegółowe spośród wymienionych tu narzędzi, ale zawiera m.in. informację o liczbie zaindeksowanych podstron, liczbie backlinków i PR. Raport strony zawiera także link do narzędzia WayBack Archive, które umożliwia sprawdzenie historii strony. SiteLuck pokazuje także strony konkurencyjne oraz wykres ruchu na stronie.

Narzędzi tego typu jest naprawdę bardzo dużo do wyboru i sporo informacji można uzyskać korzystając z nich zupełnie za darmo. Dlatego też warto z nich korzystać, aby sprawdzić najważniejsze błędy na nich, które mogą negatywnie odbić się na pozycji strony.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena