Banki to miejsca, z których korzysta praktycznie większość społeczeństwa. Dlatego też aby ułatwić wiele spraw swoim klientom, banki zdecydowały się na kioski samoobsługowe. Kioski te zostały specjalnie skonfigurowane, tak aby klienci mogli bez problemu, wykonać najprostsze operacje bankowe. Powoduje to automatycznie zmniejszenie kosztów personalnych, jakie należy ponosić, w momencie kiedy bank otwiera zbyt wiele okienek obsługi klienta. Innym, ważnym aspektem owych kiosków, jest możliwość dokonywania, za pomocą nich, operacji internetowych. Wiele osób coraz chętniej korzysta z bankowości internetowej, ale o dziwo nie posiada w domu komputera z internetem. Z tego też powodu, kioski samoobsługowe doskonale sprawdzają się, jako narzędzie e-bankingu.
Oczywiście powyższe argumenty nie powodują, iż kioski samoobsługowe to zbawienie dla bankowości. Niech nikt nawet nie myśli iż w przeciągu kilku najbliższych lat kioski tego typu wyprą pracę ludzką. Mimo wszystko obsługa klienta jest niezwykle ważna, szczególnie w zawiłej branży jaką jest bankowość. Wszak urządzenie tego rodzaju nie dostarczy wszystkich informacji, nie poczęstuj kawą, czy nie pomoże w napisaniu odpowiedniego wniosku. Dlatego też banki winny szukać niejako równowagi, która zapewni pełną harmonię współdziałania pracowników bankowych i kiosków samoobsługowych.
Należy cieszyć się jednak z faktu, iż kioski, które zapoczątkował sektor bankowy, sprawdzają się doskonale w innych dziedzinach życia. W Gdańsku, dla przykładu, za pomocą tego rodzaju urządzeń możemy zakupić bilety na pociąg, czy nawet doładować sobie bilet miesięczny na komunikację miejską. Dodatkowo pełnią one doskonałej jakości informator o strukturze komunikacyjnej Gdańska.