Dlatego też warto inwestować w SEO i walczyć o jak najlepsze pozycje na związane z działalnością firmy słowa kluczowe. Oczywiście pozycjonowanie możemy zlecić firmie, która wykona to w zależności od trudności i popularności frazy za około 50-300 złotych za słowo kluczowe lub też poświęcając swój wolny czas pozycjonować stronę na własną rękę.
Pozycjonowanie wbrew pozorom nie jest tak skomplikowane, a rozpocząć się powinno od optymalizacji firmowej strony www, która powinna mieć odpowiednio dobrany tytuł, a także pozostałe meta-tagi. Oprócz meta-danych warto także zadbać o treść strony, tak aby nawiązywała ona do pozycjonowanych słów kluczowych oraz profilu firmy.
Tak zoptymalizowana strona może być pozycjonowana, a naszym głównym zajęciem w tym momencie będzie pozyskiwanie wartościowych linków do witryny. Linki takie powinny pochodzić ze stron o wysokim Page Rank, o dużej ilości zaindeksowanych podstron, a także o stronie o licznych linkach zewnętrznych. Linki takie możemy pozyskiwać wymianiając się ze zbliżonymi tematycznie stronami, katalogując stronę w katalogach SEO, a także pisząc artykułu pozycjonujące, które umieścimy w katalogach typu presell page. Aby zwiększyć siłę naszych wpisów możemy je linkować systemem wymiany linków, dzięki czemu zyskamy kolejne setki linków prowadzących zarówno do naszych wpisów SEO, jak i bezpośrednio do witryny.
Wykonując wszystkie powyższe działania należy zadbać, aby pozycjonowanie w naszym wydaniu nie było zbyt agresywne, co może w najgorszym przypadku skączyć się dla naszej strony www filtrem na dane słowo lub też banem od wyszukiwarki.